پیام شدید اللحن آمریکا کارساز شد/ اسرائیل تجهیزات آسوشیتدپرس را پس داد

در پی پیام شدید اللحن دولت آمریکا، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی ضمن پس دادن تجهیزات خبرگزاری آسوشتیدپرس ادعا کرد این کار بنا به درخواست وزارت جنگ صورت گرفته بود.

به نوشته این رسانه‌ها دولت بایدن پیام ‌شدید اللحنی را برای تل‌آویو ارسال کرده و همین امر باعث شد تا تدابیر اتخاذ شده علیه این خبرگزاری آمریکایی لغو شود.

رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند بعد چند ساعت که وزیر ارتباطات به اقدام خود افتخار کرد مجبور شد شخصا لغو این دستور العمل را هم اعلام و ادعا کند که این اقدام به درخواست وزارت جنگ صورت گرفته است تا اطمینان حاصل کنند پخش زنده این رسانه خطری را ایجاد نمی‌کند.

تارنمای خبری شبکه تلویزیونی کان در این رابطه نوشت: بعد از فشارهای آمریکا و شکست در گرفتن نظر شفاف گالانت وزیر جنگ در رابطه با خطرات فعالیت خبرگزاری آسوشیتدپرس، نخست وزیر به وزیر ارتباطات دستور داد، فورا تجهیزات خبرگزاری را به آنها پس دهد.

در ادامه خبر این رسانه آمده است، شلومو کارای وزیر ارتباطات بعد از مجبور شدن به پس دادن ادوات گفت: وزارت ارتباطات امروز بعد از هشدارهای مکرر و در چارچوب قانون الجزیره، وزارت ارتباطات چند ساعت پیش اقدام به مصادر دستگاه‌ها و ادوات تصویر برداری خبرگزاری اسوشیتدپرس و متوقف کردن پخش مستقیم این خبرگزاری آمریکایی شد، زیرا این رسانه اقدام به مستند سازی تحرکات ارتش اسرائیل در نوار غزه می‌کرده است و برای شبکه تلویزیونی الجزیره که فعالیت آن ممنوع اعلام شده اقدام به تهیه برنامه می‌کرده است.

گفتنی است این اقدام وزیر ارتباطات چه در زمان مصادر و چه در زمان عقب نشینی از تصمیم ،باعث انتقادات شدید کاربران فضای مجازی اسرائیلی شده و آنها آن را رسوایی دیگری برای اسرائیل دانستند که بیانگر حجم جهل و حماقت شلومو کارای و میزان خطری است که این نادانی و بلاهت وی برای اسرائیل دارد، توصیف کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.