قطعنامه سنای پاکستان درپی شهادت ابراهیم رئیسی

نمایندگان مجلس سنای پاکستان با تصویب قطعنامه‌ای در سوگ شهادت رئیس جمهور ایران و همبستگی با ملت همسایه خود، تاکید کردند ‌که سیدابراهیم رئیسی رهبر بزرگ جهان اسلام و دوست واقعی پاکستان بود.

نمایندگان سنای پاکستان ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران و خانواده‌های شهدای سانحه سقوط بالگرد، در قطعنامه مذکور تاکید کردند: رئیس جمهور رئیسی رهبر بزرگ جهان اسلام و دوست واقعی پاکستان بود. ما در این ساعات اندوه با ملت ایران همبستگی می کنیم و در سوگ این فقدان جبران ناپذیر عظیم به برادران و خواهران ایرانی خود می پیوندیم.

مجلس سنای پاکستان اعلام کرد: رحلت ناباورانه  رئیسی و همسفران ایشان نه تنها ضایعه بزرگی برای خانواده‌های آنان و ملت ایران، بلکه برای کل امت اسلامی است.

پیش از این کابینه دولت پاکستان به ریاست نخست وزیر این کشور نیز برای تسلیت شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد، قطعنامه‌ای به نشانه همبستگی با ملت ایران در سوگ فقدان آیت‌الله رئیسی تصویب کرد.

دولت پاکستان امروز ۲۱ می (اول خرداد) در سوگ شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، یک روز عزای ملی اعلام کرد. پرچم پاکستان امروز در اسلام‌آباد و مراکز چهار ایالت این کشور به حالت نیمه برافراشته درآمده است. دولت‌های ایالتی در سِند و بلوچستان نیز با تبعیت از دولت مرکزی، امروز را روز عزای عمومی اعلام کردند.

منابع موثق در دفتر نخست وزیر پاکستان امروز به خبرنگار ایرنا گفتند: محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید ایران و سایر شهدای خدمت فردا (چهارشنبه) راهی تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.