معترضان اقلیمی باند یک فرودگاه را مسدود کردند/فعالان آب و هوایی تحت تعقیب قرار می‌گیرند!

 فعالان جنبش آب و هوای موسوم به نسل آخر صبح زود امروز ( شنبه) به محوطه داخلی فرودگاه مونیخ دسترسی پیدا و برای مدت کوتاهی باند فرودگاه را مسدود کردند.

خبر مرتبط
وضعیت آب و هوای کشور در اولین روز سال 1403/ این مناطق بارانی خواهند بود+ فیلم

پنجشنبه (۲ فروردین ماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام مستقر می شود. همچنین در روز جمعه (۳ فروردین ماه) با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور پیش بینی می شود.

سخنگوی فرودگاه گفت: به دلایل ایمنی، تمام عملیات پرواز این فرودگاه متوقف شد، به طوری که در ابتدا امکان برخاستن و فرود وجود نداشت. اما اندکی بعد باند فرود و برخاست دوباره باز و با تاخیر دوباره عملیات آغاز شد.

بر اساس اطلاعات پلیس هشت نفر در جریان این اعتراضات دستگیر شدند. نیروهای پلیس زیادی در منطقه حضور داشتند.

این جنبش آب و هوایی پستی را در پلتفرم آنلاین X منتشر کرد که اعتراضات آن ها به شیوه های مختلف از جمله چسبیدن به آسفالت و محاصره در فرودگاه را نشان می داد.

سخنگوی این فرودگاه اعلام کرد، در ابتدا فقط فرودهای برنامه ریزی شده در مونیخ از ساعت پنج صبح تحت تأثیر این شرایط قرار گرفت، زیرا پروازها فقط از ساعت شش مجاز بودند. هواپیماهای ورودی ابتدا به فرودگاه های دیگر هدایت شد.

"نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان در پلتفرم "ایکس" خواست تا فعالان آب و هوا "به طور مداوم تحت تعقیب قرار گیرند." وی تاکید کرد: چنین اقدامات مجرمانه ای حمل و نقل هوایی را به خطر می اندازد و به حفاظت از اقلیم آسیب می رساند زیرا فقط باعث عدم درک و خشم می شود. به گفته وی علاوه بر این، اقدامات امنیتی در فرودگاه باید بررسی شود.

سال گذشته هم این گروه با اقدامات مشابه در چندین فرودگاه آلمان، حمل و نقل سفر را مختل کرده بود. فعالان همچنین در بسیاری از شهرهای دیگر با چسبیدن به آسفالت دست به اعتراض زدند. در ماه ژانویه، فعالان نسل آخر از پایان انسداد جاده ها خبر دادند. این گروه اعلام کرد که می‌خواهند از این به بعد به شکلی دیگر اعتراض کنند .

این فرودگاه در اولین تعطیلات آخر هفته منتظر گردشگران متعددی بود و در مجموع تردد حدود 350000 مسافر از جمعه تا یکشنبه برای این فرودگاه انتظار می رفت. در این مدت قرار بود 2860 پرواز انجام شود. بر اساس اطلاعات این فرودگاه به طور کلی، هفت درصد پروازهای بیشتری در طول تعطیلات Whitsun، دومین موج مسافرتی بزرگ سال بعد از عید پاک، نسبت به سال قبل در این فرودگاه ثبت شد.

این گروه در گذشته اقدامات مشابهی را در چندین فرودگاه آلمان مانند برلین، هامبورگ و دوسلدورف انجام داده بود. در دسامبر 2022 هم فرودگاه مونیخ در جریان اعتراضات مشابه محاصره شد.

بر اساس اظهارات شاهدان معترضان بنری را نصب کردند که روی آن نوشته شده بود: "مشکل دولت است - نه سفرها و تعطیلات ما.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.