سفارت جمهوری آذربایجان در محل جدید افتتاح می شود

آیخان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با اعلام این خبر گفت: در چارچوب تماس‌ها و مذاکرات مقامات و نهادهای ذیربط دو کشور، انتظارات کشورمان به طرف مقابل منتقل شد و کارهای مربوطه با طرف ایرانی برای انتقال سفارتمان به یک مکان جدید که امن‌تر است و تمام شرایط لازم برای سفارت را برآورده می‌کند، انجام شد.

به گزارش آپا، این مقام وزارت خارجه جمهوری آذربایجان همچنین بیان کرد: در نتیجه کارهای انجام شده مکان جدید سفارت مشخص شده است و در حال حاضر اقدامات مناسبی برای ایجاد شرایط لازم برای سفارت در محل و ساختمان مذکور در حال انجام است و پس از اتمام کارهای مذکور، قرار است فعالیت سفارت در محل جدید از سر گرفته شود.

خبر مرتبط
آذربایجان به آرزوی خود رسید/ روسیه قافیه را باخت

به ادعای ناظران، آذربایجان موفق شده به چیزی دست یابد که تصور می شود در فضای پس از شوروی غیرممکن است: خروج نیروهای حافظ صلح روسی پیش از موعد و ظاهراً بدون خشم مسکو.

حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران صبح روز هفتم دی‌ماه سال ۱۴۰۱ توسط یک فرد مسلح با انگیزه‌های شخصی صورت گرفت که در نتیجه این حادثه رئیس سرویس امنیتی سفارت کشته و دو نفر مجروح شدند. پس از آن وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، نمایندگی دیپلماتیک این کشور در تهران را تعطیل و فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد.

خبر مرتبط
جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر میز مذاکره نشستند/ عزم جدی برای حل اختلافات

وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در جریان گفت‌وگوها در آلماتی قزاقستان توافق کردند مذاکرات را درباره موضوعاتی که به دلیل وجود اختلافات همچنان باز است، ادامه دهند.

وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان پیش از این گفته بود که ازسرگیری فعالیت سفارت این کشور در تهران به تکمیل روند تحقیقات و تصمیم‌گیری نهایی درباره ماجرای حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و تامین امنیت سفارتخانه بستگی دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.