جاده ترانزیتی مشهد - سرخس مسدود شد

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: جاده اصلی و ترانزیتی مشهد - سرخس به دلیل وقوع سیلاب و نبود ایمنی لازم در محدوده "تنگلشور"، تا اطلاع بعدی مسدود است.

یوسف بنی اسدی افزود: پیش از این جاده اصلی فریمان - مشهد که به علت وقوع سیلاب مسدود اعلام شده بود، دقایقی قبل بازگشایی شد.

خبر مرتبط
افزایش فوتی‌های سیلاب مشهد/ تعداد مفقودی‌ها دو رقمی شد

ذاکریان گفت: هفت تیم هلال‌احمر نیز در حال تخلیه آب در میدان انقلاب مشهد هستند و امدادرسانی به مردم و افراد درگیر سیلاب همچنان در حال انجام است.

وی با اشاره به وجود مه غلیظ در گردنه تیوان در جاده درگز - قوچان گفت: هم‌اکنون بارش باران جاده های فریمان و صالح آباد را تحت تاثیر قرار داده است.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی از عصر دیروز، سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی در استان فعال شده است، این سامانه تا اوایل هفته آینده بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه، بارش تگرگ توام با وزش باد شدید و آبگرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی دارد.

هواشناسی خراسان رضوی همچنین نسبت به بارش تگرگ، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان در این فاصله زمانی هشدار داده است.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که جایگاه دوم را در این بخش نصیب این استان کرده است. از مجموع راه های استان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.