مخالفت آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین

اولاف شولتس صدراعظم آلمان با اعمال و تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا بر این خودروها تعرفه وضع نخواهد کرد، افزود که «مراودات متقابل» شرایط را برای اعمال چنین تعرفه‌هایی از سوی اتحادیه اروپا متفاوت می‌کند.

صدراعظم آلمان یادآوری کرد: نباید فراموش کنیم که خودروسازان اروپایی و همچنین بسیاری از شرکت‌های آمریکایی در بازار چین موفق هستند و بسیاری از خودروهای تولیدشده در اروپا را در چین به فروش می‌رسانند.

خبر مرتبط
وزیر دفاع آلمان: برلین در حال افزایش حضور نظامی خود است

وزیر دفاع آلمان گفت که برلین در حال افزایش حضور نظامی خود است و موضع محدودکننده قبلی خود را کنار گذاشته است.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا امروز سه‌شنبه از افزایش شدید تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی از چین شامل خودروهای الکتریکی، تراشه‌های رایانه‌ای و محصولات پزشکی رونمایی کرد؛ اقدامی که گفته می شود با هدف جلب نظر رای‌دهندگانی باشد که از سیاست‌های اقتصادی وی ناراضی هستند.

کاخ سفید در بیانیه ای با اشاره به آنچه که «خطرات غیرقابل قبول» برای امنیت اقتصادی آمریکا حاصل از «اقدامات غیرمنصفانه چین» نامید، اعلام کرد: بایدن تعرفه های اعمال شده از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا را حفظ خواهد کرد و در عین حال برخی دیگر را هم افزایش می دهد.

براساس اعلام کاخ سفید، این اقدام بر ۱۸ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین از جمله فولاد و آلومینیوم، نیمه هادی ها، باتری ها، مواد معدنی مهم و کلیدی و صفحات خورشیدی تاثیر می‌گذارد.

بر اساس آمار اداره ایالات متحده، آمریکا در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۴۲۷ میلیارد دلار کالا از چین وارد و ۱۴۸ میلیارد دلار به آن صادر کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.