توصیه آیت الله جوادی آملی به مسئولان/ اختلافات را کنار بگذارید

آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم و هیئت همراه بر اهمیت درختکاری تاکید و اظهار کرد: شهرداری و شهرداران باید بدانند که اولین کار آنها برای زیبایی شهر و هنر شهر، درختکاری و سنت احیای حسنه آن است، اهمیت درختکاری در اسلام در این حدیث شریف آمده است که «مَنْ سَقِی طَلْحَةً اَوْ سِدْرَةً فَکَاَنَّما سَقِی مُؤمِناً ظَمَأً»؛ یعنی هر کس درخت محتاج به آبیاری را سیراب نماید، گویا انسانِ مؤمنِ تشنه را سیراب نموده است.

وی افزود: مردم ما، ظاهر و باطن یکسانی را از مسئولین می‌خواهند، لذا اگر مسئولین می‌خواهند که پیش خدا و پیامبر و اهلبیت علیهم السلام، آبرومند باشند، باید اختلافات را کنار گذاشته و این گروه و آن گروه نکنند و اگر اختلاف نظری هست در بین خودشان مسائل را با گفتگو حل نمایند. شهر، برای همه است و همه باید برای آبادانی آن تلاش کنند.

خبر مرتبط
آملی لاریجانی: اقتدار جمهوری اسلامی عیان شده است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که اسرائیلی ها گمان می‌کردند خیلی مقتدر هستند و گنبد آهنین نسبت به حملات مانع و بازدارنده است، اما روشن شد چنین نیست.

مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر کسی کاری از دستش بر می‌آید باید او را تقویت کنیم نه اینکه طرد کنیم، دین اسلام به ما می‌فرماید که اگر کسی کاری را درست انجام می‌دهد و شما به آن کار راضی هستید، شما نیز در ثواب انجام آن کار شریک هستید، لذا آنچه اهمیت دارد این است که کارها انجام شود تا مردم از مزایای آن بهره مند گردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت تولید و اشتغال نیز تاکید داشت و عنوان کرد: تولید و اشتغال، سفارشی نیست، مثل راهپیمایی نیست که با سفارش حل شود، بلکه این علم است و صنعت است و مدیریت، لذا در این بخش‌ها نباید تنگ‌نظر بود، بلکه باید با تخصص و فکر، کارها را پیش برد تا خدای ناکرده کسی در کشور نباشد که دست خالی به منزل بود تا آبروی همگان پیش زن و بچه خود محفوظ بماند، باید با مردم با کرامت برخورد کرد تا مردم کریمانه و عالمانه زندگی کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.