چراغ سبز آلمان به تامین تسلیحات اوکراین از سود دارایی‌های مسدودی روسیه

شولتس پس از دیدار با مقام‌های سه کشور لیتوانی، لتونی و استونی در شهر ریگا پایتخت لتونی اظهار کرد که برلین و کشورهای حوزه دریای بالتیک تولید مهمات و سامانه‌های دفاع هوایی را تسریع کرده و برای افزایش تولید سریع‌تر سلاح در اروپا تلاش می‌کنند.

خبر مرتبط
سفیر آلمان به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد/واکنش مسکو به اتهام‌زنی برلین

سفیر آلمان در مسکو در پی اتهام‌زنی این کشور علیه کرملین به دستگاه دیپلماسی روسیه احضار شد.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ماه مارس پیشنهاد داد که ۹۰ درصد از سود یا درآمد ناشی از دارایی‌های مسدودشده روسیه در اروپا به صندوقی به منظور خرید سلاح برای روسیه منتقل شود.

از آغاز حمله به اوکراین، کشورهای غربی بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در خارج از این کشور را مصادره کرده‌اند که بیش از ۲۰۴ میلیارد دلار آن در بلژیک قرار دارد.

خبر مرتبط
هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد

ایالات متحده آمریکا توصیه های سفر به آلمان را به دلیل افزایش تهدید تروریسم در این کشور تشدید کرده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدامات غرب گفت: «میهن ما فروشی نیست». دارایی های روسیه باید دست نخورده باقی بماند، زیرا در غیر این صورت واکنش شدیدی به سرقت غرب داده خواهد شد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز گفت که هنوز وجوه هنگفتی از غرب در روسیه وجود دارد که می تواند هدف اقدام های متقابل مسکو قرار گیرد.

دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به تصویب قانون مصادره دارایی‌ های مسدود شده این کشور از سوی آمریکا، خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشورهای غیردوست شد.

در همین حال، دادگاهی در سن پترزبورگ اخیرا حکم مسدود کردن وجوه متعلق به «جی پی مورگان» بزرگترین بانک آمریکایی در روسیه را صادر کرد.

در حکم دادگاه سن پترزبورگ آمده است: ۴۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از محل وجوه موجود در حساب‌های جی‌ پی‌ مورگان در روسیه و نیز از محل «اموال منقول و غیرمنقول» این بانک از جمله سهام آن در یکی از شرکت‌های تابعه روسیه مسدود شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.