حماس یک مقر فرماندهی اسرائیل را بمباران کرد /کشته و زخمی شدن 13نظامی

۲۱۲ روز از جنگ تمام عیاری که رژیم صهیونیستی به امید نابودی حماس در نوار غزه آغاز کرد، گذشته است، اما توانمندی نظامی این جنبش مقاومت همچنان اشغالگران را غافلگیر می‌کند.

کتائب شهید عز‌الدین القسام شاخه نظامی حماس در جدیدترین عملیات خود، امروز مواضع اشغالگران را در «کرم ابوسالم» (کرم شالوم در جنوب فلسطین اشغالی) و اطراف آن و نیز محور نتساریم هدف قرار داد.

خبر مرتبط
حزب‌الله ارتش رژیم اسرائیل را به زانو درآورد

حزب الله لبنان با حمله موشکی به جنایت امروز یکشنبه ارتش رژیم اسرائیل در جنوب لبنان پاسخ داد.

شاخه نظامی حماس امروز اعلام کرد که نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در پایگاه کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده، امری که موجب شد، ارتش اشغالگر بالگردهای خود را برای انتقال تلفاتش فرا بخواند.

رسانه‌های اسرائیلی در سایه سانسور شدید خبری و ممنوعیت انتشار جزئیات مربوط به عملیات امروز در کرم ابوسالم تنها گزارش دادند که عملیات صورت گرفته در این منطقه بسیار مهم و خطرناک بود و دست‌کم به زخمی شدن ۱۰ نفر منجر شده که حال ۴ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش می‌شود.

این رسانه‌ها گزارش دادند که نیروی هوایی ارتش اشغالگر، در پاسخ به عملیات کرم ابو سالم، مناطقی را در رفح از جمله حی‌السلام در شرق این شهر بمباران کردند.

لحظاتی پس از انتشار این اخبار در رسانه‌های عبری، منابع امنیتی و میدانی فلسطینی اعلام کردند که اطلاعات دقیقی درباره کشته شدن دست‌کم ۳ اسرائیلی و زخمی شدن ۱۰ نفر در دست است. همچنین منابع امنیتی اعلام کردند که مقاومت فلسطین در عملیات امروز یک مقر فرماندهی را که اخیرا در شرق پایگاه نظامی کرم‌ ابوسالم احداث شده بود، هدف قرار داد.

 این مقر با هدف اداره عملیات بمباران استان رفح از دو هفته پیش و برنامه‌ریزی برای عملیات زمینی به رفح احداث شده بود و افسران شاباک و ژنرال‌های ارتش در آن فعالیت داشتند.

بر اساس این گزارش، اشغالگران در چارچوب سیاست اطلاع‌رسانی حدود یک ساعت زخمی‌ها و کشته‌های این عملیات را رها کرده بودند و در نهایت با تاخیر اقدام به انتقال آنها کردند.کتائب القسام امروز در عملیاتی دیگر که به صورت مشترک با سرایا قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی انجام داد، نیروهای اسرائیلی را در محور نتساریم با موشک‌های کوتاه برد ۱۰۷ هدف قرار داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.