عقب نشینی نیروهای ارتش اوکراین در جبهه شرقی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور روز دوشنبه در نقاطی در امتداد خط مقدم در اوکراین پیشروی کردند و در حال حاضر یک روستا را در منطقه دونتسک تصرف کرده‌اند. به گفته این وزارتخانه در حال حاضر نیروهای روسیه مواضع بهتری در منطقه خارکیف به دست آوردند و تعدادی از حملات اوکراین را دفع کردند.

خبر مرتبط
خبر خوش ناتو برای اوکراین

دبیرکل ناتو در سخنانی از افزایش ارائه تسلیحات به اوکراین خبر داد.

روسیه حدود ۱۸ درصد از خاک اوکراین را در شرق و جنوب تحت کنترل دارد و پیشروی نیروهای این کشور بعد از شکست ضدحمله اوکراین بیشتر شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ماه فوریه به سربازان روسیه دستور داد تا پس از سقوط شهر آودیوکا، بیشتر به سمت اوکراین پیشروی کنند.

خبر مرتبط
کمک ۱۰۰ میلیون دلاری در راه اوکراین/ این کشور پیشقدم شد

نخست‌ وزیر اوکراین در سخنانی ادعا کرد که استرالیا بسته کمک‌های ۱۰۰ میلیون دلاری به کی‌یف ارائه خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور روستای سمنیوکا در شمال غربی آودیوکا را تصرف کردند. روسیه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی و مزدوران خارجی را در تعدادی دیگر از روستاهای این منطقه شکست داده است.

روسیه همچنین از شکست نیروهای اوکراینی در مناطق سینکیوکا در منطقه خارکیف و تعدادی از نقاط دیگر در خط مقدم خبر داد. مسکو همچنین اعلام کرد که به کارخانه‌های تولید هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی حمله کرده است.

ستاد کل اوکراین گفت که نیروهای این کشور حملات دشمن را در نزدیکی سمنیوکا دفع کردند و گزارش داد که سربازانش تعدادی دیگر از حملات روسیه را دفع کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.