گفت‌‌وگوی وزیران خارجه ایران و سوریه/ تاکید بر حق مشروع پاسخ به حمله اسرائیل

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این گفت‌ وگوی تلفنی، توضیحاتی در خصوص تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک ایران در دو هفته گذشته برای پیگیری حقوقی و بین‌المللی اقدام متخلفانه رژیم صهیونیستی و بی‌عملی شورای امنیت در نتیجه مخالفت آمریکا و دو کشور اروپایی با محکومیت این رژیم ارایه نمود.

وی ابعاد مختلف اقدام بامداد امروز(یکشنبه) نیروهای مسلح کشورمان در هدف قرار دادن اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در چارچوب حق دفاع مشروع را تبیین و آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از تمامیت سرزمینی و منافع کشورمان را مورد تاکید قرار داد.

خبر مرتبط
گفت‌و‌گوی امیرعبداللهیان و جوزپ بورل/ ایران راهی جز تنبیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع نداشت

وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی گفت:‌ در برابر انفعال دیپلماتیک سازمان ملل متحد و شورای امنیت در صدور حتی یک بیانیه در محکومیت این اقدام، جمهوری اسلامی ایران راهی جز تنبیه رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع نداشت.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن محکومیت مجدد حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، بر حق مشروع کشورمان برای پاسخ به اقدام شرورانه رژیم صهیونیستی در چارچوب حقوق بین‌الملل تاکید کرد.

دو وزیر همچنین آخرین وضعیت تحولات فلسطین و غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت توقف فوری جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لغو کامل محاصره انسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه تاکید کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.