امیرعبداللهیان: آمریکا در حمله به کنسولگری ایران در دمشق مسئول است

امیرعبداللهیان دوشنبه عصر در این نشست خبری در سوریه اعلام کرد: گفتگوهای مهم ‌و مفیدی با بشار اسد داشتیم. سوریه به عنوان محور مقاومت همواره مورد مشورت ما قرار می‌گیر‌د.

وی با اشاره به اینکه با گذشت ۶ ماه رژیم صهیونیستی به جنایات ترکیبی خود با حمایت آمریکا ادامه می‌دهد، افزود: جنایت تروریستی و جنگی اخیر اسراییل با استفاده از هواپیمای جنگی و موشک‌های آمریکا علیه سفارت ایران در دمشق صفحه جدیدی از نقض قواعد بین‌المللی از جمله کنوانسیون‌های وین بود.

خبر مرتبط
ساختمان جدید کنسولگری ایران در سوریه افتتاح شد

ساختمان جدید بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه، امروز بعد از ظهر ۲۰ فرودین با حضور حسین امیرعبداللهیان افتتاح شد.

وی تاکید کرد: آمریکا در این حادثه مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد رژیم اسراییل تنبیه خواهد شد. عدم موافقت آمریکا و دو کشور اروپایی برای صدور بیانیه در محکومیت این حمله نشانه‌ای از چراغ سبز آمریکاست و واشنگتن به خاطر این رفتارش و حمایت از این رژیم باید پاسخگو باشد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما امنیت سوریه را امنیت منطقه می‌دانیم و به تلاش ها علیه حمله به کرانه باختری و تسهیل ارسال کمک به غزه و خنثی کردن طرح‌های صهیونیستی علیه غزه ادامه می‌دهیم.

فیصل مقداد نیز در پاسخ به سوالی درباره جنایت های رژیم صهیونیستی گفت: از زمان تشکیل اسراییل ما شاهد بودیم که جنایتهای جنگی این رژیم علیه بشریت هیچگاه متوقف نشده است.

وی اطمینان حاصل کرد که کشورهایی همچون آمریکا و اروپا افتخار نمی‌کنند به این همکاری‌هایی که با رژیم دارند. رژیم صهیونیستی جنایت‌های زیادی مرتکب شده است.

وی در ادامه افزود: اقدامی که مقاومت فلسطین انجام داد یک اقدام سرنوشت ساز بود. اسراییل تلاش می‌کند این نبرد را گسترش بدهد تا از شکست فرار کند. آنچه تاکنون رخ داد نشان می‌دهد این رژیم شکست خورده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.