بولتون پاسخ ایران به حمله اسرائیل را بسیار مهم خواند

بولتون روز گذشته در مصاحبه تلویزیونی با شبکه نیوز نِیشن (NewsNation)، در پاسخ به این سوال که اگر ایران به شکل مستقیم به اسرائیل حمله کند، ایالات متحده چه واکنشی نشان خواهد داد، گفت: "به نظر من اگر حمله مستقیمی از سوی ایران به (رژیم) اسرائیل صورت گرفت، ایالات متحده به طور قطع برای کمک به حفاظت از (رژیم) اسرائیل وارد عمل خواهد شد".

خبر مرتبط
حمله به پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه

پایگاه نظامیان آمریکایی امروز (شنبه) در میدان گازی کونیکو واقع در شمال شرقی استان دیرالزور هدف حمله قرار گرفت.

وی همچنین ادعا کرد که حمله نیابتی توسط سوریه یا حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل یکی دیگر از احتمالات در این رابطه خواهد بود.

شبکه نیوز نیشن در وبسایت خبری خود نوشت: پاسخ این که ایران در پی حمله (رژیم) اسرائیل به محوطه سفارت این کشور در سوریه چه خواهد کرد همان چیزی است که (رژیم) اسرائیل، ایالات متحده و بسیاری از کشورهای جهان منتظرند تا بدانند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر اول آوریل ۲۰۲۴ در اطلاعیه اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.»

حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیزدر پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی به دست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در پی این حمله رژیم اسرائیل نوشت: «در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد. در این احضار، ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تاکید قرار گرفت. پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.