حضور غیرمنتظره روس‌ها در این کشور/ ایران جا ماند!

به گزارش اقتصادنیوز، جاذبه‌های گردشگری، امکانات رفاهی و همچنین به صرفه بودن از جمله مزیت‌هایی است که ارمنستان را به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار توریست‌ها در سراسر جهان از سایر کشورها متمایز کرده است؛ موضوعی که آمار رسمی اعلام شده توسط کمیته گردشگری این کشور هم مهر تاییدی بر آن می زند.

بنابر اعلام این کمیته، تعداد کل بازدیدهای گردشگران از ارمنستان در دو ماه نخست سال ۲۰۲۴، ۱۲۷ هزار نفر بوده است، این در حالیست که تعداد بازدید گردشگران از این کشور در فوریه ۲۰۲۳، ۱۳۰ هزار و در فوریه ۲۰۲۲، ۷۲ هزار مورد بوده است.

هجوم روس‌ها به ارمنستان

در فوریه ۲۰۲۳، ۴۳ درصد از کل گردشگران این کشور را روس‌ها تشکیل دادند و پس از آن گردشگران گرجستان و ایران به ترتیب با ۱۴ و ۷ درصد قرار دارند.

گردشگری ارمنستان

دولت ارمنستان اما به این میزان از ورود گردشگر بسنده نکرده است و در تدارک بهبود وضعیت هوایی خود برای برقراری پروازهای بیشتر نسبت به گذشته است. طبق پیش‌بینی های صورت گرفته، ارمنستان در سال 2024 درآمدی معادل 89.39 میلیون دلار از حوزه سفرهای هوایی خواهد داشت که با توجه به نرخ رشد سالانه 35/0، بازار 88.13 میلیون دلاری را تا سال 2028 برای این کشور به ارمغان خواهد آورد.

همچنین انتظار می رود بازار پرواز ارمنستان تا سال 2028 دارای 29250 مسافر باشد که به طور میانگین درآمد از هر مسافر برای بازار پرواز در ارمنستان 319.30 دلار آمریکا خواهد بود. در نتیجه این روند، فروش آنلاین بلیت پروازها، 90 درصد به کل درآمد بازار پروازهای ارمنستان کمک خواهد کرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت دینار عراق در یک قدمی کانال جدید/ ریال عمان تغییر مسیر داد/ لیر ترکیه و درهم گران شدند» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.