افشای پشت پرده تاخیر در حمله اسرائیل به رفح

بر اساس گزارش رسانه صهیونیستی، اسرائیل پس از مشورت با فرماندهان آمریکایی حمله به رفح را به تاخیر انداخته است.

این روزنامه نگار صهیونیست مدعی است که پس از نشست ویدئویی اخیر مقامات ارشد امنیتی تل‌آویو و واشنگتن، طرح ارتش اسرائیل به منظور حمله به منطقه رفح در جنوب نوار غزه با مشورت طرف آمریکایی دچار تغییراتی شده است.

از همین رو انتظار می‌رود مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی پس از اصلاح در طرح اولیه خود و سفر مجدد به واشنگتن و اخذ نظر مثبت طرف آمریکایی در آینده در چارچوب طرح جدید مورد تایید فرماندهان آمریکایی به رفح حمله کنند.

خبر مرتبط
برگزاری نشست دو ساعته آمریکا و اسرائیل درباره رفح/ کاخ سفید بیانیه داد

کاخ سفید پس از نشست مجازی مقامات آمریکا و اسرائیل در پی طرح حمله احتمالی زمینی این رژیم به شهر رفح در نوار غزه اعلام کرد که گفتگوها و مذاکرات در این جلسه دو ساعته «سازنده» بود و آنها توافق کرده اند که هدفشان در رفح، شکست حماس باشد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که قصدی برای کوتاه آمدن از تصمیم خود در خصوص حمله به رفح در جنوب نوار غزه ندارد. 

نتانیاهو گفت: «ارتش اسرائیل آماده عملیات در رفح، تخلیه غیرنظامیان و توزیع کمک است. زمان می برد، اما انجام خواهد شد.»

در حالی که عملیات ۶ ماهه ارتش اسرائیل در غزه‌ای نتیجه‌ای در محقق کردن اهداف جنگی نتانیاهو نداشته او بار دیگر تأکید کرد که از طریق ترکیبی از «فشار نظامی» و «مذاکرات» مصمم به بازگرداندن اسرا از غزه است. 

نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «تسلیم شدن در برابر مطالبات دیگری اغلب منجر به توافق نمی‌شود. چنین روشی فقط باعث سخت‌تر شدن بازگشت گروگان‌ها به خانه می‌شود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.