پوتین خط و نشان کشید/ تمام عوامل حمله تروریستی اخیر را پیدا می‌کنیم

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه در دنیای جنایتکاران هیچ عامل وفادار و متعهدی وجود ندارد، گفت مقامات روسیه بالاخره تمامی عوامل و آمران حمله تروریستی اخیر در مسکو را پیدا خواهند کرد.

او گفت: «برای ما مهم است که نه‌تنها عاملان، بلکه رابط‌ها و زنجیره مجرمان ذی‌نفع در این عمل شنیع را پیدا کنیم. بی‌شک آن‌ها را پیدا خواهیم کرد.»

او با بیان اینکه روسیه بالاخره مغزهای متفکر پشت این حمله تروریستی را هم دستگیر خواهد کرد، گفت: «ما قطعاً به کسانی که دستور حمله تروریستی کروکوس را صادر کردند، خواهیم رسید. در دنیای جنایت‌کاران هیچ عامل قابل‌اعتمادی وجود ندارد. آن‌ها در ازای پول هر کاری خواهند کرد.»

خبر مرتبط
فرصت یک ساله پوتین به وزرای کابینه‌اش

رئیس‌جمهور روسیه به وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی کشورش دستور داد ظرف یک سال آینده طرح‌هایی ارائه کنند که روسیه را تا سال ۲۰۳۰ به چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا بدل کند.

پوتین همچنین با تاکید بر لزوم تضمین امنیت و منافع روسیه گفت وقت آن رسیده تا سیاست‌های مهاجرتی این کشور از اساس دچار تحول شوند.

در حمله تروریستی ماه میلادی گذشته به سالن کنسرت کروکوس در روسیه بیش از ۱۴۰ نفر کشته شدند و اسپوتنیک هفته گذشته گزارش داد مقامات روسیه در حال بررسی گزینه تشدید کنترل‌های مرزی هستند.

او با بیان اینکه مهاجرت غیرقانونی زمینه‌ای مناسب برای رشد افراط‌گرایی و دیگر انواع جرم و جنایت است، گفت: «کسانی باید به روسیه بیایند که به سنت‌ها، تاریخ و زبان این کشور احترام بگذارند. این باید اصل اساسی باشد.»

با این حال، رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه هدف این اقدام تروریستی ایجاد اختلاف و هرج‌ومرج در روسیه بوده، تاکید کرد که این حمله نباید موجب به راه افتادن موج‌های بیگانه‌هراسی و اسلام‌هراسی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.