بیانیه حماس در واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای شدید اللحن اعلام کرد: حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم می‌کنیم و آن را نقض فاحش حقوق بین‌الملل و تجاوز به حاکمیت ایران و سوریه می‌دانیم.

جنبش حماس با بیان اینکه این حمله، تنش‌زایی خطرناک است، با ایران و سوریه در خصوص این تجاوز ابراز همبستگی کرد و گفت: از شورای امنیت می‌خواهیم که برای ایجاد بازدارندگی در برابر اسرائیل و سران جنایتکار آن، دست به اقدام بزند تا حملات آنان به نوار غزه و منطقه متوقف شود.

خبر مرتبط
امارات حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کرد

وزارت خارجه امارات متحده عربی به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق واکنش نشان داد.

ساعتی پیش نیز جنبش جهاد اسلامی فلسطین حمله تروریستی دمشق را محکوم کرده و آن را تلاش اسرائیل برای فرار از شکست در غزه ارزیابی کرد.

گفتنی است که تلویزیون سوریه غروب امروز از تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک ایران در دمشق در منطقه المزة واقع در دمشق خبر داد. حسین اکبری سفیر ایران در دمشق در تشریح جزئیات این حمله تروریستی گفت که این ساختمان با ۶ موشک پرتاب شده توسط جنگنده‌های اف ۳۵ رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفت. آقای اکبری ادامه داد که احتمالاً بین ۵ تا ۷ نفر در این حمله به شهادت رسیده‌اند و آمار دقیق بعد از آواربرداری کامل منتشر خواهد شد.

این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل شد. کار برای خروج اجساد شهدا و مداوای مجروحان و آواربرداری ادامه دارد. خبرنگار المیادین از شهادت سردار محمد رضا زاهدی فرمانده سپاه قدس در لبنان و سوریه در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.