حماس ازسرگیری مذاکرات آتش بس را تکذیب کرد

جنبش حماس به اخبار منتشر شده درباره ازسرگیری مذاکرات آتش بس در قاهره واکنش نشان داد.

وی همچنین درباره پیشنهاد تشکیل نیروی بین‌المللی برای اداره غزه گفت: ما با درخواست برای تشکیل نیروی عربی یا بین المللی برای اداره غزه مخالف هستیم. ملت فلسطین قیمومیت را رد می‌کند.

حسام بدران همچنین پیش از این گفته بود: اولویت‌های جنبش حماس توقف تجاوز به غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه، بازگشت آوارگان و بازسازی غزه است.

خبر مرتبط
چراغ سبز اسرائیل به حماس برای توافق

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد که تغییر واقعی در موضع وزرای حزب لیکود در قبال توافق با حماس برای مبادله اسرا در جلسه کابینه صورت گرفته است.

وی گفت: ما به مقاومت در برابر اشغال تا زمان دستیابی به استقلال کامل ادامه می‌دهیم.

پیش از این رسانه‌های عبری اعلام کردند رژیم صهیونیستی با آزادی اسرای معامله شالیط (وفاداری به آزادگان) در راستای مذاکرات معامله تبادل اسرا با حماس موافقت کرده است.

شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد: تل آویو با آزادی زندانیانی که چند سال پیش در راستای «معامله شلیط» آزاد شده و مجددا بازداشت شده بودند، موافقت کرده است و این اقدام در ازای آزادی دو سرباز اسرائیلی هدار گولدن و آرون شائول صورت می‌گیرد که گردان‌های القسام در سال ۲۰۱۴ آنها را بازداشت کردند.

این شبکه اعلام کرد: این پیشنهاد به جنبش حماس ارائه شده اما آنها پاسخی نداده‌اند و احتمالا در چارچوب مذاکرات قاهره مطرح خواهد شد.

یک منبع امنیتی مصری پیش از این اعلام کرد مذاکرات آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره امروز یکشنبه از سرگرفته می‌شود.

خبر مرتبط
بیانیه مشترک حماس و جهاد اسلامی درباره مذاکره با اسرائیل

مقاومت فلسطین در نوار غزه شروط خود را برای موفقیت مذاکرات دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با اسرائیل اعلام کرد.

در این راستا احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان در مصاحبه با المیادین گفت: مذاکرات غیر مستقیم میان مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر به صورت واضح نشان داد که این رژیم به دنبال هیچگونه توافقی نیست. ما خواهان توافقی هستیم که شامل پایان جنگ، عقب نشینی اشغالگران از نوار غزه و بازسازی آن باشد. اولویت ملت فلسطین مقابله با تجاوز، پایداری و پیروزی در این جنگ است.

وی درباره مذاکرات تبادل اسرا گفت: ما انعطاف زیادی نشان دادیم اما به هیچ گونه ضمانتی از سوی اشغالگران درباره توقف جنگ دست نیافتیم. در صورتی که چنین ضمانت‌هایی وجود نداشته باشد ما هیچگونه معامله‌ای را امضا نخواهیم کرد.

عبدالهادی تاکید کرد: تصمیم پایان جنگ در دست واشنگتن است که بر جنگ نسل کشی و گرسنگی در غزه نظارت می‌کند. طرح آمریکا نیز همان اهداف اسرائیل را دارد. آمریکا نیز مثل اسرائیل به دنبال از بین بردن مقاومت و ایجاد جایگزینی برای آن در نوار غزه است. آمریکا یا رژیم اشغالگر هیچگونه جدیتی برای رسیدن به معامله تبادل اسرا ندارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.