واکنش حماس به کمک‌ تسلیحاتی جدید آمریکا به اسرائیل

جنبش حماس فلسطین قصد دولت بایدن برای اهدای محموله‌های تسلیحاتی جدید به رژیم صهیونیستی را مؤید دروغ بودن همه ادعاهای واشنگتن در زمینه نگرانی برای وضعیت انسانی غزه دانسته و تاکید کرد آمریکا عامل اصلی جنگ وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین است.

جنبش حماس فلسطین در واکنش به اقدام آمریکا در ارسال کمک‌های تسلیحاتی جدید برای رژیم صهیونیستی برای استفاده در جنگ علیه غیرنظامیان غزه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دولت جو بایدن برای ارسال محموله‌های جدید تسلیحاتی از جمله موشک و هواپیماهای جنگی به رژیم جنایتکار صهیونیستی مؤید مشارکت کامل دولت آمریکا در جنگ وحشیانه و نسل‌کشی است که اشغالگران نازیِ صهیونیستی ضد ملت ما در فلسطین به راه انداخته‌اند.

جنبش حماس با اشاره به اینکه آمریکا عامل اصلی فاجعه غزه و جنگ ویرانگری است که اشغالگران در این منطقه به راه انداخته‌اند تاکید کرد همه ادعاهایی که واشنگتن برای حمایت از غیرنظامیان مطرح می‌کند، با هدف گمراه کردن افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های ادامه‌دار رژیم اشغالگر علیه ملت ما در نوار غزه است.

خبر مرتبط
چراغ سبز اسرائیل به حماس برای توافق

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد که تغییر واقعی در موضع وزرای حزب لیکود در قبال توافق با حماس برای مبادله اسرا در جلسه کابینه صورت گرفته است.

این جنبش در ادامه از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل خواست تا عرضه سلاح به رژیم جنایتکار صهیونیستی را ممنوع کرده و اقداماتی جدی برای توقف تجاوزات این رژیم علیه مردم فلسطین انجام داده و سران رژیم اشغالگر را به خاطر جنایت علیه بشریت محاکمه کنند.

روز گذشته روزنامه عبری معاریو اعلام کرد، دولت آمریکا بسته جدیدی از کمک‌های تسلیحاتی و نظامی برای اسرائیل ارسال می‌کند.

دولت بایدن با بسته جدیدی از کمک‌های نظامی به قیمت چند میلیارد دلار به اسرائیل موافقت کرده است که در میان آنها ۲۰۰۰ بمب سنگر کوب یک تنی از نوع MK۸۴ به چشم می‌خورد، بمب‌‌هایی که هر یک از ۳.۳ متر طول داشته و قادر است حفره‌ای به عرض ۱۵ متر ایجاد کنند.

به اعتراف رسانه مذکور صهیونیستی، در حالی این بسته کمک‌ها توسط دولت بایدن به تصویب می‌رسد که انتقادهای شدیدی درباره به کارگیری این بمب‌های ویرانگر در مناطق مسکونی وجود دارد.

معاریو همچنین تاکید کرد، این بسته نظامی در حالی در اختیار اسرائیل قرار می‌گیرد که منابع آگاه در حزب دموکرات و نزدیک به دولت بایدن اعلام کرده‌اند اسرائیل این کمک‌ها را بدون اعطای تعهد برای عدم هدف قرار دادن غیر نظامیان و نیز عدم به کارگیری آن در عملیات پیش روی خود در رفح دریافت می‌کند و در مقابل این کمک‌ها هم هیچ نوع کاهش محدودیت‌های ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه هم صورت نخواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.