ترکیه این بار هم کنار اسرائیل نایستاد/ وزارت دفاع بیانیه داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که آنکارا هیچ فعالیت و همکاری مشترکی چه در زمینه آموزشی و چه صنایع نظامی با رژیم صهیونیستی ندارد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه وزارت دفاع ترکیه افزوده است: ترکیه که همیشه در کنار فلسطینی‌ها ایستاده است، نمی‌تواند در هیچ اقدامی که به آنها آسیب برساند، شرکت کند.

وزارت دفاع ترکیه در ادامه تاکید کرده است که صنایع دفاعی این کشور هیچگونه فعالیتی در حوزه همکاری با رژیم اسرائیل در زمینه صنایع نظامی ندارد.

پیش تر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جنایات در غزه نام خود را در کنار هیتلر، موسولینی و استالین به عنوان «نازی‌های عصر» ثبت کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.