حادثه وحشتناک برای پادشاه عربستان/ افشای پشت پرده قتل در ریاض

به گزارش اقتصادنیوز، خبری غافلگیرکننده که کام مردم عربستان را تلخ کرد و جهان را در شوک بزرگی فرو برد؛ چرا که پشت پرده این حادثه غیرمنتظره و چگونگی رخداد آن در نوع خود بی سابقه بوده است. تقارن زمانی این ایام با ترور ملک فیصل، عاملی شد تا به مرور جزئیات آن بپردازیم.

طبق آنچه شاهدان عینی بیان کردند و تصاویر ضبط شده، شاهزاده فیصل (قاتل ملک فیصل) در اتاق انتظار با نمایندگان کویت که منتظر دیدار شاه فیصل بودند صحبت می‌کرد و هنگامی که شاهزاده برای در آغوش گرفتن ملک فیصل به‌سوی او رفت، ملک فیصل به رسم عربستان سعودی برای بوسیدن برادرزاده خود خم شد. در این لحظه شاهزاده فیصل یک تپانچه از لباس خود بیرون کشید و به شاه شلیک کرد. گلوله نخست، به چانه شاه اصابت کرد و شلیک دوم از گوش او گذشت. یکی از محافظان با شمشیر در غلاف، ضربه‌ای به شاهزاده فیصل زد و در این لحظه زکی یمانی وزیر نفت، چند بار فریاد زد که شاهزاده را نکشید.

براساس نوشته روزنامه الاخبار «ملک فیصل به همراه وزرای نفت کویت و عربستان در اتاق کار خود حضور داشتند که قاتل خود را از میان نگهبانان به او رسانده و زمانی که پادشاه برای روبوسی با او خم شد، شروع به شلیک کرد.»

ملک فیصل به‌سرعت به بیمارستان مرکزی ریاض منتقل شد. او هنوز زنده بود و پزشکان ماساژ قلبی و تزریق خون انجام دادند اما تلاش آن‌ها بی‌نتیجه ماند و او اندکی بعد درگذشت. پیش و پس از حمله، وضعیت روانی قاتل، آرام گزارش شد. پس از این قتل، ریاض سه روز عزای عمومی داشت و تمامی فعالیت‌های دولتی به حالت تعلیق درآمد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پشت پرده ترور پادشاه عربستان/ ریاض در شوک فرو رفت» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.