مسافران بخوانند/مسدود شدن راه ارتباطی برخی روستاهای این استان

مهدی پازوکی امروز (ششم فروردین‌ ماه) با اشاره به ورود سامانه بارشی قوی به استان لرستان، اظهار کرد: بارندگی شدید و ریزش کوه محورهای مواصلاتی کوهدشت به گراب (منطقه گردنه پای آستان) و محور قدیم خرم‌آباد به پلدختر (بعد از معمولان) را مسدود کرد.

خبر مرتبط
وقوع آبگرفتگی‌های گسترده در این استان+جزئیات

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد که در حال حاضر ۱۱ شهرستان این استان دچار آبگرفتگی هستند.

وی ادامه داد: با هدف تردد مردم، مسیر جایگزین دسترسی گردنه پای آستان محور کوهدشت به کوهنانی (کارخانه گچ) و مسیر جایگزین دسترسی خرم‌آباد به پلدختر محور آزادراه خرم‌آباد به اندیمشک (آزادراه خرم زال) در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: با توجه با بارش‌های خوب در استان، راه ارتباطی تعدادی از روستاهای دلفان، الیگودرز مسدود و تعدادی از پل‌ها در مسیر روستاهای دلفان آسیب جدی دیده‌اند. همچنین راه ارتباطی تعدادی از مسیرهای عشایری الیگودرز مسدود شد که با هدف احتمال هر حادثه‌ای، به مکان بالاتری انتقال داده شدند.

وی بیان کرد: اهالی تعدادی از روستاهای دلفان به‌ویژه روستای نظرآباد که دچار رانش شده‌اند، در مکان‌های امن اسکان داده شدند.

او با بیان اینکه میران خسارت این بارندگی پس از بررسی و جمع‌بندی اطلاع‌رسانی خواهد شد، اظهار کرد: تردد در تمام محورهای مواصلاتی استان به‌جز پای آستان کوهدشت، جاده قدیم خرم‌آباد - پلدختر بعد از معمولان و گردنه گله‌بادوش الیگودرز باز است.

پازوکی افزود: طوفان در شهرهای استان به‌ویژه کوهدشت، پلدختر و دلفان باعث قطعی‌ برق در مناطق شهری و روستایی شد که بلافاصله با هماهنگی نیروهای عملیاتی شرکت توزیع و انتقال برق استان کمتر از نیم ساعت وصل شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.