پیشنهاد سیاستمداران روس در مورد لغو قانون تعلیق حکم اعدام/کرملین واکنش نشان داد

دیمیتری پسکوف روز دوشنبه این سخنان را مطرح کرد.

خبر مرتبط
تصاویری از عوامل حمله تروریستی مسکو+فیلم

دادگاه محاکمه عوامل تروریستی مسکو برگزار شد.

پیش از این برخی از سیاستمداران روسیه پیشنهادی برای بازگرداندن مجازات اعدام به قوانین این کشور ارائه کرده بودند.

از آن جمله ولادیمیر واسیلیف رئیس فراکسیون روسیه واحد در دومای دولتی به خبرنگاران گفته بود که این پارلمان روسیه درباره موضوع معرفی مجازات اعدام برای تروریسم در این کشور به طور عمیق و معناداری کار خواهد کرد تا در نهایت در این مورد تصمیم گیری شود. موضوعی که انتظارات جامعه را برآورده می کند.

خبر مرتبط
تفهیم اتهام متهمان حادثه تروریستی مسکو

افراد مسلح مظنون به حمله به سالن کنسرت روسیه که بیش از ۱۳۰ کشته برجای گذاشت، در دادگاه منطقه‌ای مسکو تهفیم اتهام شدند.

لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی و رئیس حزب لیبرال دموکراسی که در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری، در میان چهار نامزد، جایگاه چهارم جدول آرای رأی‌دهندگان را به دست آورد نیز پس از حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس، در کانال تلگرامی خود نوشت که در چنین مواردی می‌توان و باید استثنایی برای توقف مجازات اعدام قائل شد. (از این استثنا) استفاده کنید.

تیراندازی تروریست‌ها و اقدام آنها به آتش‌سوزی محل قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در منطقه مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به جان باختن ۱۳۷ نفر (بنا بر آمار کمیته تحقیقات روسیه) و مجروح شدن ۱۸۰ نفر (بنا بر آمار وزارت بهداشت منطقه مسکو) منجر شد. شاهدان عینی از حضور چهار تروریست سخن گفتند که بعدا گفته شد آنها مواد قابل اشتعال برای آتش زدن سالن نیز همراه داشتند.

بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، تاکنون ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به این تالار حمله کردند، بازداشت شده‌اند. در این میان، خودروی حامل تروریست‌ها در حالی که در حال فرار به سمت مرز اوکراین بود، در بریانسک متوقف و چهار تروریست بازداشت شدند.
با وجود آنکه رسانه‌ها و مقامات غربی، از گروه تروریستی داعش به عنوان عامل این حمله تروریستی یاد کرده و اوکراین را از دخالت در این عملیات تبرئه کرده‌اند، برخی مقام‌های مسکو ضمن تعجب از سرعت عمل غرب در شناسایی عوامل تروریستی بر تکمیل تحقیقات خود در این زمینه تأکید کرده‌اند.

متهمان پرونده حمله تروریستی به کروکوس یکشنبه شب با حضور در دادگاه باسمان مسکو ضمن تفهیم اتهام، به جرم خود اعتراف کردند. سرویس مطبوعاتی دادگاه باسمان شهر مسکو، اعلام کرد: دلیرجان میرزایوف ۳۲ ساله اهل تاجیکستان و دارای چهار فرزند زیر ۱۸ سال متهم ردیف اول، رجب علیزاد سعیداکرمی متولد سال ۱۹۹۴ متهم ردیف دوم، شمس‌الدین فریدونی ۳۲ ساله، متولد تاجیکستان و تبعه این کشور که یک فرزند هشت ماهه دارد متهم ردیف سوم و محمدصبیر فیضوف ۲۰ ساله متهم ردیف چهارم، متهمانی هستند که به دادگاه آورده شدند و به خبرنگاران اجازه داده شد به مدت چند دقیقه از پشت شیشه از آنها عکس و فیلم تهیه کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.