واکنش کامالا هریس به ادعای پوتین درباره دخالت اوکراین در حادثه تروریستی مسکو

هریس در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی براینکه آیا واشنگتن شواهدی در دست دارد که اتهامات پوتین علیه اوکراین در رابطه با حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس را تائید کند، گفت: آمریکا شواهدی در این باره در دست ندارد.

معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه با بیان اینکه آنچه در روسیه اتفاق افتاد یک اقدام تروریستی بود، افزود: بدیهی است با توجه به تعداد افرادی که در این حادثه تروریستی جان خود را از دست دادند ما با یک تراژدی روبه‌رو هستیم و همه ما باید به خانواده‌های قربانیان این حادثه تروریستی تسلیت بگوئیم.

خبر مرتبط
واکنش انگلیس به ادعای دولت روسیه درباره حمله تروریستی مسکو

وزیر کابینه انگلیس مدعی شده است که آنچه دولت روسیه درباره حمله تروریستی مسکو بیان کرده است، تردید برانگیز است.

هریس در ادامه با تاکید بر اینکه در ححال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر دخالت اوکراین در این حادثه وجود ندارد، یادآور شد: آنچه که ما می‌دانیم این است که داعش مسئول این حادثه است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرده است که تاکنون یازده نفر در ارتباط با این حمله تروریستی از جمله چهار نفر که مستقیماً در آن نقش داشتند، دستگیر شده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر با بیان اینکه هر چهار نفری که مستقیماً در این حمله تروریستی دخالت داشتند، در راه اوکراین دستگیر شده‌اند، گفت: آنها هنگام دستگیری در حال حرکت به سمت روزنه فراری بودند که در خاک اوکراین برای آنها آماده شده بود.

در همین حال مقام‌ها اوکراین، جایی که روسیه دو سال پیش عملیات نظامی ویژه را آغاز کرد، هرگونه دخالت در این حمله را رد کرده‌اند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.