واکنش سوریه به حمله تروریستی مسکو

وزارت خارجه سوریه بامداد شنبه در بیانیه‌ای حمله تروریستی مسکو را محکوم و تاکید کرد که این حمله بار دیگر روحیه تهاجمی و جنون آمیز غرب و بی تفاوتی آنها به زندگی غیرنظامیان بی گناه را نشان داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: سوریه به شدت اقدام تروریستی بزدلانه‌ای را که در مرکز خرید کروکوس در نزدیکی مسکو پایتخت روسیه انجام شد، محکوم می‌کند.

دمشق افزوده است: این حمله تروریستی پس از دستاوردهای بزرگ مردم روسیه به ویژه پس از عملیات ویژه انجام شده توسط ارتش روسیه در منطقه دونباس و همچنین انتخاباتی که چند روز پیش برگزار شد و مردم روسیه حمایت خود را از ارتش و رهبری خود نشان دادند، انجام گرفته است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرده است که حمله تروریستی وحشیانه و غیرانسانی در نزدیکی مسکو بار دیگر روحیه تهاجمی و جنون آمیز غرب و بی تفاوتی آنها به زندگی غیرنظامیان بی گناه را نه تنها در روسیه بلکه در نقاط مختلف جهان و کشورهایی که به دنبال حفظ حاکمیت و استقلال خود هستند، نشان می‌دهد.

دمشق افزود: سوریه بر اهمیت تلاش‌های هماهنگ همه کشورهای جهان برای مقابله با این کشتارها تاکید و همچنین بر حمایت خود از مردم روسیه و رهبری آنها در مقابله با آفت تروریسم که در بسیاری از نقاط جهان در حال گسترش است، تصریح می‌کند.

وزارت خارجه سوریه در پایان ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حمله تروریستی، برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرده است.

به گزارش ایرنا، سازمان امنیت فدرال روسیه (اف اس بی) با تائید اینکه در پی حمله تروریستی در مجتمع کروکوس در نزدیکی مسکو تاکنون ۴۰ نفر کشته و بیش از ۱۴۰ زخمی شده اند، افزود: سرویس‌های ویژه عملیات، جستجوی عملیاتی را در مورد حادثه تروریستی در سالن کنسرت کروکوس انجام می‌دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.