رانش زمین در گیلانغرب / ۲۰ راس گوسفند تلف شدند + فیلم

بارندگی شبانه روز گذشته در کرمانشاه که همچنان ادامه دارد باعث رانش زمین در منطقه «پارو مال» از مناطق عشایری بان کیان شهرستان گیلان غرب و تلف شدن ۲۰ راس گوسفند شد.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در این شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: بارش شدید باران صبح امروز در منطقه «پارومال» از مناطق عشایری بان کیانه از توابع بخش مرکزی این شهرستان منجر به رانش زمین و تلف شدن ۲۰ راس گوسفند متعلق به یکی از عشایر شد و در صورت بیمه بودن دام ها جبران خسارت خواهد شد .

علیرضا نظری افزود: بارندگی شدید طی شبانه روز گذشته باعث طغیان رودخانه های فصلی شهرستان گیلانغرب شد؛ همچنین وقوع رعد و برق منجر به قطع برق منطقه روستایی چیکان از توابع این شهرستان برای ساعاتی شد که با تلاش اداره برق مشکل قطعی برطرف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تداوم بارندگی و احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه ها به تمامی روستاییان و عشایر هشدارهای لازم داده شده تا از توقف و تردد در اطراف رودخانه ها و مسیل ها بپرهیزند و به هشدارها و توصیه های ایمنی توجه کرده و مراقبت های لازم را به عمل آورند تا هیچگونه خسارت جانی و مالی متوجه آن ها نشود.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: با توجه به تداوم بارش ها تمام دستگاه‌های امدادی شامل جمعیت هلال احمر، اورژانس، آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری ها و سایر دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران در حالت آماده باش هستند.

خبر مرتبط
هشدار قرمز هواشناسی برای این استان / به این نواحی نزدیک نشوید

سرپرست آتش نشانی قزوین با بیان اینکه با اعلام قرمز هواشناسی مردم باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

عشایر کوچرو، نیمه کوچرو، ساکن و عشایر مهاجر گیلان غرب به استعداد یک هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیتی بیش از هشت هزار و ۲۲۰ نفر سالیانه چهار هزار تن انواع فرآورده های دامی توسط آنها تولید می کنند.

به گزارش اداره هواشناسی طی ۲۴ ساعت گذشته در گیلانغرب بیش از ۵۲ میلی متر باران بارید و طبق پیش بینی ها این سامانه بارشی تا ۲ روز آینده در سطح شهرستان فعال است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.