پاشینیان میزبان دبیرکل ناتو شد / در این نشست خصوصی چه گذشت؟

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و ینس استولتبنرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره مسائل مربوط به همکاری ارمنستان و ناتو مذاکره کردند.

تارنمای رادیو ارمنستان نوشت: پاشینیان میزبان دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک ناتو بود و در یک نشست خصوصی دو طرف درباره مسائل مربوط به همکاری ارمنستان و ناتو گفت و گو کردند.

این گزارش افزود: دو طرف همچنین درباره مسائل منطقه و توافق صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت و گو کردند.

خبر مرتبط
پیام پاشینیان به پوتین : لطفا تبریک مرا بپذیرید

پیام تبریک پاشینیان به پوتین در شرایطی منتشر شد که تنش‌ها میان مسکو و ایروان به‌ویژه بعد از آنکه کنترل قره‌باغ دوباره در اختیار جمهوری آذربایجان قرار گرفت، نمود بیشتری یافت.

بر اساس این گزارش، نشست دو طرف با مشارکت هیات های همراه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان، ‌پیشتر پس از دیدار با استولتنبرگ در باکو گفت: امروز در مرحله فعال مذاکرات صلح با ارمنستان هستیم.

بر اساس متنی که در وب سایت ناتو منتشر شد، استولتنبرگ ضمن استقبال از سخنان علی‌اف خواستار استفاده از این فرصت برای دست یابی به صلح پایدار با ارمنستان شد.

یک مقام ارشد ارمنستان اعلام کرده که این کشور در صورتی که باکو از اراده سیاسی لازم برخوردار باشد، آماده امضای توافقنامه صلح با جمهوری آذربایجان است.

در ماه دسامبر، همسایگان قفقاز جنوبی بیانیه مشترکی صادر و اعلام کردند که خواستار دست‌یابی به توافق صلح هستند. از آن پس مذاکرات متعددی از جمله مذاکرات ۲ روزه در برلین در ماه فوریه (بهمن ماه) انجام شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.