پیام ویژه بن سلمان به پوتین رسید

ولیعهد سعودی در پیامی به رئیس‌جمهوری روسیه پیروزی وی در انتخابات این کشور را صمیمانه تبریک گفت و برای وی و مردم روسیه آرزوی موفقیت، بهروزی و پیشرفت روزافزون کرد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد: بنا بر نتایج شمارش همه آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات هشتمین دوره ریاست‌جمهوری این کشور، ولادیمیر پوتین ۸۷.۲۸ درصد آرا را به دست آورد و برای پنجمین بار، رئیس‌جمهوری روسیه شد.

این کمیسیون دوشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ در گزارشی از نتایج انتخابات سه‌روزه ریاست‌جمهوری روسیه افزود: پوتین در این دوره از انتخابات ۷۶ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۰۸ رأی به دست آورد.

خبر مرتبط
واکنش پوتین به پیشنهاد مکرون برای برقراری آتش‌بس

رئیس‌جمهور روسیه به پیشنهاد همتای فرانسوی خود در رابطه با برقراری آتش‌بس در جریان برگزاری بازی‌های المپیک پاریس واکنش نشان داد.

بر این اساس، نیکلای خاریتونوف (نامزد حزب کمونیست روسیه) با کسب سه میلیون و ۷۶۸ هزار و ۴۷۰ رأی یعنی ۴.۳۱ درصد آرا جایگاه دوم را به دست آورد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه افزود: پس از آن، ولادیسلاو داوانکوف (نامزد حزب مردم جدید) سه میلیون و ۳۶۲ هزار و ۴۸۴ رأی یعنی ۳.۸۵ درصد آرا را به خود اختصاص داد.

بنا بر این گزارش، لئونید اسلوتسکی (نامزد حزب لیبرال دموکراسی روسیه) نیز ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۶۲۹ رأی ( ۳.۲۰ درصد آرا) را به دست آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.