رایزنی مهم بایدن و نتانیاهو درباره غزه و رفح+ جزئیات

کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: رئیس جمهور بایدن با نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره تحولات اخیر در اسرائیل و غزه، از جمله وضعیت رفح و تلاش ها برای افزایش کمک های بشردوستانه به غزه، گفتگو کردند.

این اولین تماس بین دو رهبر از ۱۵ فوریه خواهد بود. همچنین این اولین گفتگوی گزارش شده بین آنها از زمانی است که چاک شومر، رهبر سنای آمریکا خواستار برگزاری انتخابات جدید در اسرائیل شد و گفت که نتانیاهو در تلاش برای "بقای سیاسی، راه خود را گم کرده است".

خبر مرتبط
بیانیه جنبش جهاد اسلامی در واکنش به شهادت مدیر عملیات پلیس فلسطین

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای به ترور شهید «فایق المبحوح» مدیر عملیات پلیس فلسطین در نوار غزه و مسوول تامین امنیت کامیون‌های حامل کمک‌ها در این باریکه واکنش نشان داد.

سازمان ملل در گزارشی در مورد امنیت غذایی غزه روز دوشنبه هشدار داد که نیمی از ساکنان غزه گرسنگی "فاجعه بار" را تجربه می کنند و پیش بینی می شود که اگر فورا شرایط تغییر نکند قحطی تا ماه مه میلادی شمال این منطقه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

به گزارش ایرنا، سیندی مک کین، رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) گفت: مردم غزه در حال مرگ به دلیل گرسنگی هستند. سرعت گسترش این بحران گرسنگی و سوءتغذیه ساخته دست بشر در غزه، وحشتناک است.

بث بچدول، معاون مدیر کل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: «۵۰ درصد از کل جمعیت غزه در سطوح فاجعه بار و نزدیک به قحطی هستند که این امر، بی سابقه است.»

طبق گزارش برنامه جهانی غذا، حدود ۱.۱ میلیون نفر در غزه"با گرسنگی فاجعه بار مبارزه می کنند.»

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد:  «آخرین گزارش در مورد ناامنی غذایی در غزه یک کیفرخواست وحشتناک از شرایط واقعی مردم غیرنظامی این منطقه است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.