ادعای گستاخانه رئیس سابق سیا درباره جنگ حماس و اسرائیل

 

 

 تارنمای رسانه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» (timesofisrael) با انتشار این مطلب نوشت: دیوید پترائوس که بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ میلادی فرمانده نیروهای آمریکایی و نیروهای چندملیتی در عراق بود و بعدها رئیس سیا شد، با ذهنیت از این جنگ، می گوید اسرائیل برای آنکه مانع از بازگشت حماس به قدرت در غزه شود باید به رویکرد مقابله همه جانبه با تمام قوا علیه آن روی آورد.

بنابراین گزارش وی در مصاحبه با این روزنامه اینترنتی صهیونیستی دراین باره ادعا کرد: این امر اجتناب ناپذیر بوده چراکه حماس آشتی ناپذیر است.

وی در ادامه بدون اشاره به تجازوها و کشتار زنان و کودکان فلسطینی به دست صهیونیست ها ، مدعی شد: این یک ایده بسیار اساسی است و برخی در مورد آن بحث دارند اما به نظر من این موضوع قابل بحث نیست، چرا که فکر می کنم آنها همانند القاعده یا داعش هستند، همانگونه که ما هسته القاعده را نابود ساختیم و به نیروهای امنیتی عراق و نیروهای دموکراتیک سوریه برای نابود کردن داعش کمک کردیم، آنها (حماس) نیز باید نابود شود.

 

رئیس سابق سیا در ادامه این مصاحبه گفت: زمانی که شما حماس را بعنوان یک سازمان نظامی ازمیان بردید، انگاه بقایایی وجود خواهند اشت که حال هرطوری که بخواهید آن را توصیف کنید، هنوز تروریست ها، شورشیان و افراط گرایان وجود خواهند داشت.

تامیز آو اسرائیل نوشت: پترائوس برای شکست یک شورش (مقاومت)، از رویکردی به نام ضد شورش (مقابله همه جانبه) حمایت می کند، استراتژی که در آن «جمعیت محور» به جای «دشمن محور» بر جلب نظر مردم برای جدا کردن آنها از شورشیان متمرکز است.

رسانه صهیونیستی: حماس در تحقق اهداف سیاسی خود موفق بوده است

درحالی پترائوس در مصاحبه با تایمز آو اسرائیل از راهبرد و اقدامات پس از شکست دادن گروه مقاومت اسلامی در غزه سخن می گوید که «یدیعوت آحارنوت» دیگر روزنامه صهیونیستی با بررسی نحوه عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه و ایستادگی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ، اذعان کرد که این جنبش در تحقق اهداف سیاسی خود موفق عمل کرده است.

این روزنامه صهیونیستی با این هشدار که بدون افق سیاسی، از جنبش حماس شکست می خوریم، افزود: حماس به هدف خود مبنی بر از بین بردن هرگونه فرصتی برای عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و تل آویو و یا کشورهای عربی در آینده، به شدت نزدیک شده است.

یدیعوت آحارنوت تاکید کرد: حماس به برخی اهداف سیاسی خود در نوار غزه دست یافته اما اسرائیل به این اهداف نزدیک هم نشده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهارروزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.