خبر خوش شولتس برای زلنسکی/تشکیل ائتلافی جدید برای کمک تسلیحاتی به اوکراین

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه و «دونالد تاسک»، نخست وزیر لهستان در برلین گفت: در چارچوب گروه تماس برای دفاع از اوکراین موسوم به گروه رامشتاین، ما تشکیل یک ائتلاف جدید برای قابلیت‌های توپخانه‌ای - موشکی دوربرد را اعلام می‌کنیم.

خبر مرتبط
خط و نشان پوتین برای کی‌یف/اقدامات اوکراین بی‌مجازات نمی‌ماند

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به تلاش ناموفقی اوکراین در عبور از مرز روسیه گفت: اقدامات اوکراین بی‌مجازات باقی نخواهند ماند.



صدراعظم آلمان بر اتحاد آلمان، فرانسه و لهستان در این ائتلاف تاکید کرد.

شولتس تاکید کرد: از هم اکنون، ما سلاح‌های بیشتری را در سطح کل بازار جهانی برای اوکراین خریداری خواهیم کرد و تولید تجهیزات نظامی در اروپا گسترش خواهد یافت.
خبر مرتبط
بورل: اوکراین نمی‌تواند تا نتیجه انتخابات ‌آمریکا صبر کند

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: بسیاری از تحلیل‌ها انتشار یک حمله بزرگ از سوی روسیه را در تابستان دارند و اینکه اوکراین نمی تواند تا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ‌آمریکا منتظر بماند.



وی تاکید کرد کمک به اوکراین در چارچوب اتحادیه اروپا تقویت خواهد شد و از خرید تسلیحات به نفع کی‌یف حمایت مالی خواهد شد.

صدراعظم آلمان پس از دیدار با ماکرون و تاسک گفت: «هر سه ما حمایت خود از اوکراین را جدی می‌گیریم» و خاطرنشان کرد همبستگی و اقدام مشترک برای دفاع از صلح و آزادی در اروپا ضروری است.

شولتس ادامه داد: وحدت ما بیش از هر زمان دیگری شده است و این قدرت ماست. مسئولیت ویژه‌ای در این زمینه وجود دارد که به طور خاص بر دوش سه کشور ما آلمان، فرانسه و لهستان است.

او با بیان اینکه اوکراین می‌تواند روی این حمایت حساب کند، قول داد در ارائه کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف سهل‌انگاری نشود.

صدراعظم آلمان تاکید کرد: ما با قدرت و محکم در کنار اوکراین ایستاده‌ایم.

این نخستین نشست مشترک رهبران سه کشور مذکور از ژوئن ۲۰۲۳ تاکنون است که ۳ هفته پس از کنفرانس اوکراین در پاریس برگزار شد. این کنفرانس با اعلام جنجالی ماکرون مبنی بر اینکه اعزام نیروی زمینی به اوکراین را بعید نمی‌داند، خاتمه یافت.

شولتس پس از این کنفرانس بارها مخالفت خود را با این دیدگاه ماکرون اعلام کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.