هشدار به مسافران/ برف و باران در جاده‌های ۹ استان

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، از بارش برف و باران در جاده‌های ۹ استان کشور خبر داد.

 سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور گفت: در محورهای استان‌های تهران، البرز، مازندران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی، همدان و قزوین بارش برف و باران گزارش شده است. 

وی با اشاره به بارش برف و باران در محورهای شمالی افزود: تردد در محورهای شمالی روان است اما در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه آزادراه تهران – شمال بارش باران و برف گزارش شده است.

خبر مرتبط
خبر خوش هواشناسی برای این استان‌ها/ سامانه بارشی جدید در راه است

ضیائیان گفت: سه‌شنبه ۲۸ اسفندماه گستره فعالیت سامانه بارشی کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب استان های اصفهان، فارس و بوشهر است.

شیرانی ضمن توصیه به رانندگان برای به همراه داشتن تجهیزات زمستانی از آن‌ها خواست نسبت به تجهیز خودرو، استفاده از زنجیر چرخ و باک بنزین پر اقدام کنند و گفت: شماره تلفن‌های ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵ در مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور آماده پاسخگویی به سوالات مردم درباره آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با بیان اینکه طرح زمستانی پلیس در جاده‌های کشور به‌خصوص محورهای کوهستانی و برفگیر با قوت در حال اجراست، گفت: در شرایط زمستانی لازم است رانندگان نیز نکاتی را مدنظر قراردهند، همراه داشتن زنجیرچرخ از سوی رانندگانی که قصد عبور از محورهای برفگیر را دارند، الزامی است و در صورت تشدید بارش برف، ماموران پلیس راه حتما از ادامه مسیر خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری خواهند کرد.

خبر مرتبط
بارش برف در تهران پیش بینی شد/ خبر خوش هواشناسی برای پایتخت نشینان

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از روز جمعه (۲۵ اسفند) تا شنبه ( ۲۶ اسفند) بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات بارش برف و احتمال تگرگ در استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: همچنین لازم است رانندگان حتما یکبار با نحوه نصب و استفاده از زنجیر چرخ آشنایی داشته باشند. اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو و برف‌ پاک‌کن‌ها همچنین پر کردن باک خودرو در مبداء از جمله موارد دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.