شکار در این منطقه به زودی ممنوع می‌شود

حسن اکبری  درباره شکارممنوع اعلام شدن بخشی از سقز با هدف حفاظت از میش مرغ اظهارکرد: اقدامات اولیه برای این کار انجام و به دفتر حیات وحش تکلیف شده است که قبل از پایان سال آگهی کنند. این مسئله بسیار مهم است و باید اقدامات مورد نیاز انجام شود. اگر حدود هفت سال گذشته این منطقه شکار ممنوع و یا جتی منطقه حفاظت شده اعلام می‌شد، بسیاری از تغییر کاربری‌ها رخ نمی‌داد و یک پهنه طبیعی برای زندگی میش مرغ داشتیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بخش عمده محدوده‌ای که قرار است شکار ممنوع شود، دیم‌زار و مزرعه کشاورزی است و حتی بخشی از آن‌ها تغییر کاربری یافته است، یعنی زمین‌های دیم‌زاری بوده که اطراف آن را دیوارکشی و ویلاسازی کرده‌اند که اگر زودتر شکار ممنوع اعلام می‌شد نتایج بهتری داشت اما الان هم می‌توان امیدوار بود و در تلاشیم که موافقت سازمان منابع طبیعی و وزارت صمت را برای ارتقای این محدوده به شکار ممنوع جلب کنیم.

اکبری افزود: انتظار داریم به دلیل وضعیت خاص گونه میش مرغ و مطالبات مردم در زمینه حفظ گونه‌های در معرض انقراض دارند، وزارت جهاد کشاوزی و وزارت صمت هرچه زودتر موافقت کنند که این محدوده شکار ممنوع اعلام شود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.