داور جنجالی دربی از ایران رفت!

 شهرآورد پایتخت در حالی برگزار شد که دوباره تصمیمات داوری مورد نقد و البته اعتراض هواداران دو تیم قرار داشت، جایی که بار دیگر یک صحنه مشکوک به پنالتی واکنش هواداران را به همراه آورد.

2001392

صحنه مشکوک در نیمه اول و زمانی رقم خورد که روی ارسال دانیال اسماعیلی‌فر، مدافع برزیلی استقلال و مهاجم پرسپولیس برای توپ وارد مجادله شدند و در نهایت با سرنگونی عیسی صحنه به پایان رسید.

این آغاز اعتراض بازیکنان و اشاره وحید کاظمی به گوشی وی ای ار بود. برای اینکه به بازیکنان بفهماند که با اتاق داور ویدیویی در ارتباط است.

اما در لحظاتی که هواداران پرسپولیس انتظار داشتند که او برای بازبینی به کنار زمین برود، او دستور ادامه بازی را داد.

اگرچه بیشتر کارشناسان داوری اعتقاد دارند که در این صحنه پنالتی رخ نداده اما هواداران پرسپولیس انگشت اتهام را به سوی وحید کاظمی نشانه رفته و اعتقاد دارند که او از رفتن به کنار زمین امتناع کرده است.

با این حال بررسی بیشتر نشان می‌دهد که در این صحنه گلمراد سعدالله به وحید کاظمی تصمیم او را تایید کرده است. او بعد از بازبینی صحنه از دو زاویه، او این تصمیم را گرفته است.

او تنها داور اتاق وی ای ار بود که امکان ارتباط با وحید کاظمی را داشت و موعود بنیادی‌فر هم تنها به او مشورت می‌داد.

به عبارتی آنچه باعث شد تا کاظمی در این صحنه بازبینی انجام ندهد، گلمراد سعدالله بود؛ کسی که امروز صبح با پرواز ۷:۴۰ راهی دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.