تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه شدت گرفت

خانواده های اسرای اسرائیلی روز چهارشنبه با برپایی تظاهرات علیه کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خیابان اصلی «ایالون» در مرکز تل‌آویو را مسدود کردند و با سر دادن شعار «معامله اکنون» خواستار توافق با گروه‌های فلسطینی برای بازگرداندن اسرا شدند.

تظاهرات‌کنندگان چند روز قبل نیز با عبور از ایست‌های بازرسی در خیابان «کاپلان» در تل‌آویو، مسیر نزدیک به ورودی «الکریاه» را مسدود کردند؛ منطقه‌ای که مقرها و موسسات دولتی و نظامی در آن قرار دارند. در نتیجه آن درگیری‌هایی میان معترضان و پلیس صورت گرفت که پلیس برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از خودروهای آبپاش استفاده و ۱۰ نفر را نیز بازداشت کرد.

خبر مرتبط
ترس به جان مصر افتاد/ هشدار درباره طرح اسرائیل برای حمله به رفح

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد که مصر نسبت به طرح رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح که بیش از یک میلیون فلسطینی در آنجا وجود دارند هشدار می‌دهند.

پیش از این هم برخی اعضای خانواده های اسرای اسرائیلی در نوار غزه بزرگراهی به سمت قدس اشغالی را مسدود کردند و خود را در قفس قرار دادند تا به این روش وضعیت فرزندانشان را به نتانیاهو یادآور شوند.

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس پیشتر اسامی چهار اسیر اسرائیلی باقی‌مانده از مجموع هفت اسیر که سه نفر از آن‌ها در نتیجه بمباران غزه توسط اشغالگران کشته شدند، اعلام کرد.   

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.