قتل هولناک  170 نفر در روستاهای بورکینافاسو

 «آلی بنجامین کولبالی» از مقام‌های قضایی بورکینافاسو یکشنبه گفت که این حمله هفته گذشته رخ داد و «حدود ۱۷۰ نفر اعدام شدند.» این در حالی است که تعداد زیادی نیز زخمی شده و خسارت‌های مادی به آنها وارد شده است. مقام‌های بورکینافاسو در مورد تعداد زخمی‌ها و عاملان این حملات جزئیاتی منتشر نکردند.

همزمان با این حملات، یک مسجد در شرق و یک کلیسای کاتولیک در شمال بورکینافاسو هدف حمله شبه‌نظامیان قرار گرفت و ده‌ها نفر کشته شدند. از جزئیات این حملات گزارشی رسمی منتشر نشده است اما یک مقام ارشد کلیسا گفت که در حمله به کلیسای آنها دستکم ۱۵ نفر کشته شدند.

پیش از این نیز مساجد و کلیساها در بورکینافاسو هدف حملات شبه‌نظامیان وابسته به القاعده و داعش قرار گرفته بودند. نهادهای ناظر اعلام کرده‌اند که در خشونت‌های ماه ژانویه در بورکینافاسو حدود ۴۳۹ نفر کشته شده‌اند. خشونت‌های کشور مالی در سال ۲۰۱۵ به بورکینافاسو نیز سرایت کرد و گروهک‌های وابسته به تروریست‌های داعش و القاعده به ناامنی در این کشور دامن زدند.

خشونت‌های گروه‌های تروریستی تکفیری از سال ۲۰۱۵ تاکنون حدود ۲۰ هزار کشته بر جای گذاشته و بیش از ۲ میلیون نفر را نیز آواره کرده است. ابراهیم ترائوره رئیس جمهوری دولت موقت بورکینافاسو مبارزه با این گروه‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.