اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس در برجرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، احسان یاوری رئیس ستاد انتخابات لرستان، ضمن اعلام منتخبین برگزیده حوزه انتخابیه بروجرد واشترینان گفت: از مجموع ۹۲۹۳۳ رأی ماخوذه ، تعداد ۸۴۸۸۳ رأی صحیح به صندوق‌ها انداخته شده است.

وی افزود: ۲ منتخب برگزیده حوزه انتخابیه بروجرد و اشترینان به ترتیب ، عباس گودرزی با ۲۷۱۴۰ رأی (۳۱.۹۷درصد) و فاطمه مقصودی با ۱۷۳۴۳ رأی (۲۰.۴۳درصد) هستند.

۷۲ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بروجرد و اشترینان به رقابت پرداختند . شهرستان بروجرد دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

عباس گودرزی و فاطمه مقصودی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بعنوان نمایندگان منتخب مردم شهرستان بروجرد راهی مجلس شده بودند و همان انتخاب در دوزادهمین دوره هم تکرار شده است.

فاطمه مقصودی، اصولگرا ، متولد شهرستان بروجرد استان لرستان ، دارای مدرک تحصیلی دکترای زبان و ادببات فارسی است که در یازدهمین دوره انتخابات مجلس بعنوان به عنوان اولین نماینده زن از استان لرستان به مجلس راه یافت و در دوازدهمین دوره نیز انتخاب شده است. عباس گودرزی که در جناح فکری اصولگرا قرار دارد ، متولد شهرستان بروجرد و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی است .

فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی شعب سراسر کشور که از ساعت هشت تا ۲۴ روز جمعه ۱۱ اسفند برای ۲۹۰ کرسی خانه ملت و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان آغاز شده بود، با حضور پرشور و آگاهانه مردم پایان یافت.

به گزارش ایرنا، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر شامل ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات بودند که بیش از ۲۵ میلیون نفر از این تعداد معادل ۴۱ درصد در انتخابات مشارکت کردند. در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.