آخرین جرئیات از سیل در سیستان و بلوچستان / چند واحد مسکونی به طور کامل تخریب شدند؟

وزارت راه و شهرسازی، «مجید جودی»‌ افزود: اکیب اعزامی بنیاد مسکن از ۱۲۵ روستای مناطق سیل زده بازدید کرده است.

وی بیان‌داشت: بازدید و ارزیابی‌های اولیه از مناطقی که بازگشایی شده‌اند، نشان می‌دهد ۵۰۰ واحد به‌طور کامل تخریب شده و باید از نو ساخته شوند.

جودی با اعلام استقرار تیم‌های امدادرسانی به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات بنیاد مسکن در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، گفت: هنوز بخش عمده‌ای از مناطقی که تحت تاثیر سیلاب استان قرار داشتند درگیر آبگرفتگی‌های گسترده و سیلاب هستند و ارزیابی دقیق میزان خسارت‌ها به واحدهای مسکونی بعد از فروکش کردن سیلاب امکان‌پذیر است.

خبر مرتبط
دستور ویژه رئیسی برای امدادرسانی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

رئیس دولت سیزدهم دستور ویژه‌ای را خطاب به وزیر کشور درباره سیل سیستان و بلوچستان صادر کرد.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: برآورد این میزان خسارت، ارزیابی‌ها اولیه است و باید ارزیابی‌های بیشتر انجام شده و گزارش تکمیلی و نتیجه نهایی ارائه شود.

به گفته وی، تجهیزات، ماشین‌آلات و همچنین نیروهای امدادی بنیاد مسکن در کنار ستاد مدیریت بحران و دیگر نیروهای امدادی از روز نهم اسفند در منطقه مستقر شد و کمک‌رسانی‌ها در حال انجام است.

 

امروز «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در دستوری خواستار بسیج همه امکانات برای خدمت رسانی در مناطق آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان شد.

بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها در چند روز اخیر راه ارتباطی چندین مسیر اصلی، فرعی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان را بسته است که بازگشایی مسیرها از ابتدای شروع سیلاب در این مناطق آغاز شد و راهداران در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر راه‌های ارتباطی بازگشایی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.