دستور ویژه رئیسی برای امدادرسانی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

 

رئیس‌جمهور طی دستوری، وزیر کشور را مأمور کرد در صدر هیأتی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و ضمن سرکشی به مناطق سیل‌زده و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های امدادرسان، جهت تسریع در رفع نیازمندی‌های مردم منطقه و جبران آسیب‌های وارده به زیرساخت‌های مواصلاتی دستورات لازم را صادر کند.

سید ابراهیم رئیسی که در سفر به الجزایر به منظور شرکت در هفتمین نشست سران کشورهای صاردکننده گاز به سر می‌برد، طی دستوری وزیر کشور را مامور کرد با سفر به استان سیستان و بلوچستان، ضمن سرکشی به مناطق سیل‌زده و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های امدادرسان، جهت تسریع در رفع نیازمندی‌های مردم منطقه و جبران آسیب‌های وارده به زیرساخت‌های مواصلاتی دستورات لازم را صادر کند.

بارش سیل‌آسای باران در هفته گذشته باعث ایجاد سیل در برخی مناطق سیستان و بلوچستان شده است.  به گفته استاندار سیستان و بلوچستان، به دلیل این سیل راه‌های ارتباطی برخی از روستاها در این استان زیر آب رفته و باعث قطع ارتباط میان این روستاها شده است.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به چهار هزار و ۵۷۸ نفر در حادثه آبگرفتگی جنوب این استان در چند روز اخیر خبر داده است. بر اثر بارش‌های شدید باران در جنوب سیستان و بلوچستان و آسیب دیدن برخی شهرستان‌ها، ۵۱۶ نیروی عملیاتی در قالب ۹۱ تیم به مناطق حادثه‌دیده نیکشهر، کنارک و چابهار اعزام شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.