آمریکا دوباره به کمک اسرائیل رفت/ عدم صدور بیانیه در سازمان ملل

آمریکا بار دیگر با جلوگیری از صدور بیانیه علیه اسرائیل بابت تیراندازی به سمت فلسطینی‌ها در اطراف یک کاروان امدادرسان در شمال غزه بار دیگر دست این رژیم را برای ارتکاب انواع جنایت‌های ضدانسانی باز گذاشته است.

ریاض منصور، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطینی در سازمان ملل متحد بعد از اتمام نشست محرمانه شورای امنیت در خصوص جنایت روز پنجشنبه در شمال غزه گفت که از میان 15 عضو شورای امنیت 14 عضو با بیانیه‌ای که خواستار محکوم کردن اسرائیل بابت حادثه شمال غزه بود موافقت کردند.

ایالات متحده تنها کشوری بود که از این بیانیه حمایت نکرد. «رابرت وود»، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه چرا واشنگتن از این بیانیه حمایت نکرده است گفت: «ما از تمامی حقایق میدانی خبر نداریم. مشکل این است.»

رابرت وود مدعی شده که گزارش‌های متناقضی درباره شلیک به فلسطینی‌ها در اطراف کاروان امدادرسان وجود دارند و آمریکا در تلاش برای گردآوری تمامی واقعیت‌ها از جمله نحوه و شرایط مرگ افراد در آن حادثه در شمال غزه است.

ادعاهای مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که بسیاری از کشورهایی که حتی متحد آمریکا هستند نیز تیراندازی نظامیان اسرائیلی به سمت فلسطینی‌ها را تأیید و آن را محکوم کرده‌اند.

به عنوان مثال، وزارت خارجه فرانسه شب گذشته در بیانیه‌ای تصریح کرد: «شلیک گلوله توسط نظامیان اسرائیلی علیه شهروندانی که در حال تلاش برای دستیابی به غذا بودند غیرقابل توجیه است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.