آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی به توافق رسیدند

 وزیران خارجه کره‌جنوبی و آمریکا از توافق خود برای مسدودسازی مسیرهای منابع مالی کره شمالی خبر دادند.

وی که کشورش متحد آمریکا در شرق آسیا به شمار می رود، افزود: دو کشور در محکومیت اقدامات تحریک‌آمیز کره‌شمالی در ارسال مهمات و موشک‌های بالستیک به روسیه موجب نقض قطع‌نامه‌ های شورای امنیت شده است، یکسان عمل می‌کند

این اظهارات زمانی مطرح شد که سئول و واشنگنن نسبت به اینکه پیونگ‌یانگ پیش از انتخابات پارلمانی کره جنوبی در ماه آوریل و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر تنش‌ها را افزایش دهد، نگران هستند.

خبر مرتبط
درخواست آمریکا از اسراییل برای ضمانت‌نامه کتبی درباره جنگ غزه

منابع خبری آمریکایی اعلام کردند که دولت بایدن تل آویو را ملزم به امضای ضمانت‌نامه رعایت قوانین بین المللی در هنگام استفاده از سلاح های آمریکایی کرده است.

چو دیدارش با بلینکن را "بسیار سودمند" توصیف کرد و گفت: دو طرف برای تقویت همکاری امنیت سایبری و نهادینه کردن همکاری اطلاعاتی توافق کردند.

وی همچنین از "ایستادن کره‌جنوبی در کنار آمریکا در حمایت از اوکراین" سخن گفت و از موضع آمریکا در قبال عملیات ارتش یمن علیه کشتی های صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی در دریای سرخ حمایت کرد.

ارتش یمن اعلام کرده است که در حمایت از ملت فلسطین و تا زمان متوقف شد جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و پایان محاصره این منطقه، کشتی های صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی در دریای سرخ را هدف قرار خواهد داد و تردد دیگر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت برخوردار هستند.

خبر مرتبط
تصمیم فوق العاده شورای جنگ اسرائیل/ هیات مذاکره با حماس به پاریس می‌رود

پایگاه خبری «واللا» اسرائیل در گزارشی پنجشنبه شب اعلام کرد که شورای جنگ این رژیم هیأتی را برای مذاکره با حماس تعیین کرده است.

در مقابل، آمریکا با انگلیس و برخی دیگر از کشورهای غربی برای مقابله با عملیات ارتش یمن به دریای سرخ لشکرکشی کرده و تلاش کرده اند که جلوی عملیات ارتش یمن را بگیرند اما موفق به این کار نشده اند.

وزیر امور خارجه کره جنوبی همچنین در دیدار با همتای آمریکایی خود به نشست سه جانبه (کره‌جنوبی، آمریکا و ژاپن) در کمپ دیوید واقع در واشنگتن اشاره کرد و گفت: تقویت هماهنگی سه جانبه برای رسیدگی به چالش‌های امنیتی مشترک، ارتقای ثبات و افزایش رفاه در منطقه «هند-آرام» امری ضروری است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز در دیدار با چو بر مشارکت قوی‌تر بین سئول و واشنگتن بر اساس همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و جهانی تاکید کرد.

وی افزود: ما باید روی هر چالش مهمی در سراسر جهان مقابله کنیم و همچنین بر ایجاد فرصت‌های بزرگ‌تر برای مردم خود در اینجا در آمریکا و کره‌جنوبی با همدیگر همکاری کنیم.

خبر مرتبط
تکذیب اخبار جعلی درباره یحیی السنوار/ رسانه آمریکایی: همچنان در غزه است

برخلاف آنچه که اخیرا رسانه‌های صهیونیستی ادعا کرده بودند، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد که «یحیی السنوار» رییس حماس در غزه همچنان در این منطقه است.

سئول و واشنگتن با بیان اینکه "با هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی به شدت برخورد خواهند کرد"، افزودند: دو طرف به مسدود کردن مسیرهای مالی کره‌شمالی و تقویت همکاری در حوزه حقوق بشر ادامه می‌دهند.

نمایندگان دو کشور همچنین توافق کردند که ارتباطات راهبردی در همه سطح ها افزایش دهند.

چو و بلینکن همچنین در مورد همکاری برای پاسخ به چالش های مختلف دیگر از جمله جنگ اوکراین و مساله خاورمیانه گفت‌وگو کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.