حماس: اولویت ما توقف تجاوز به غزه است

محمد نزال گفت: ما درگیر مذاکرات سیاسی سختی هستیم که کمتر از نبرد میدانی نیست.

وی با تاکید براینکه ما به روند مذاکرات ادامه می‌دهیم و هدف ما دستیابی به منافع مردم فلسطین است، افزود: اولویت ما در حال حاضر توقف تجاوز و امداد رسانی به مردم در نوار غزه به ویژه در شمال است.

خبر مرتبط
بورل هشدار داد/ گرسنگی در غزه فاجعه آفریده است

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد که اسرائیل با استفاده از گرسنگی به عنوان اسلحه‌ای در غزه، فاجعه ای بزرگ را به وجود آورده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

خبر مرتبط
اقدام غیرانسانی اسرائیل در غزه/ عدم صدور روادید برای اعضای سازمان‌های امداد رسان

روزنامه هاآرتص در خبری که امروز یکشنبه منتشر شد اعلام کرد، اداره مهاجرت اسرائیل روادید کار کارمندان سازمان‌های امداد رسان بین المللی غیر دولتی را که در کرانه باختری و نوار غزه فعال هستند را نمی‌دهد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.