ترافیک فوق سنگین در ورودی‌های شرقی تهران

سرهنگ ایرج کهریزی فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار فارس در پردیس در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم در شرق استان تهران، اظهار کرد: هم‌اکنون تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور هراز سنگین و پرحجم درجریان است و در برخی نقاط به صورت مقطعی با ترافیک فوق سنگین مواجه و عبور خودروها به کندی انجام میشود.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات محورهای شرق استان بارش برف و مه غلیظ وجود دارد، گفت: هموطنان به هیج عنوان بدون در نظر گرفتن مدیریت زمان سفر، بازگشت خود را آغاز نکنند، زیرا با بار ترافیکی فوق سنگین در محورهای ورودی شرق استان روبرو خواهند شد.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران افزود: هم اکنون بار ترافیکی از شمال به جنوب محور قدیم جاجرود، ورودی آزادراه تهران_پردیس، محدوده شهر گیلاوند، مهرآباد رودهن و غیره فوق سنگین بوده و تردد به کندی جریان است.

کهریزی ادامه داد: تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور فیروزکوه نیمه‌سنگین و پرحجم درجریان بوده و در برخی نقاط این محور مانند گیلاوند، مهرآباد رودهن و غیره با پس‌زدگی بار ترافیکی روبرو هستیم، اما هموطنان به مرور در حال عبور از این محور مواصلاتی کشور هستند.

وی با بیان اینکه حادثه خاصی در محورهای شرق استان رخ نداده، تاکید کرد: عبور و مرور وسایل نقلیه از دو دولاین رفت و برگشت محور امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم به دلیل بزرگراهی بودن، روان و عادی درجریان است و هم‌وطنان بدون گره ترافیکی در حال عبور از این مسیرها هستند.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران با اشاره به عوامل پلیس راه در سطح محورها حاضر بوده و نسبت به روانسازی ترافیک اقدام میکنند، ابراز کرد: بیشترین آمار تصادفات در ۲۰ کیلومتری مقاصد مسافران رخ میدهد و استراحت کافی در حین و قبل از آغاز سفر، باعث کاهش حوادث رانندگی خواهد شد.

کهریزی اذعان کرد: هم وطنان میتوانند با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، عدم ارتکاب تخلفات حادثه ساز مانند سرعت، سبقت و انحراف به چپ، رعایت فاصله طولی مناسب نسبت به خودروهای جلویی، همچنین با رعایت حقوق شهروندی، سفری ایمن و بدون خطر را برای خود و دیگر مسافران رقم بزنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.