دور دنیا در یک نگاه/ کدام نرخ‌ها بیشترین رشد را ثبت کردند؟

به گزارش اقتصادنیوز، همه ساله با فرا رسیدن اسفند بسیاری فارغ از هیاهوی شب عید و آمادگی میزبانی از سال نو، برای سفری خاطره‌انگیز و جذاب در داخل یا خارج از ایران برنامه‌ریزی می‌کنند. آنچه بدون شک بیش از همه در ذهن هر کس برای سفرهای خارجی متبادر می‌شود، قیمت ارز کشور مقصد است.

در این گزارش‌ سری به ترکیه، آذربایجان، امارات، ارمنستان، عراق، عمان و گرجستان؛ هفت کشور اطراف ایران زده‌ایم. 

وضعیت نرخ ها در پایان فعالیت بازار امروز صعودی بود و به جز یک نرخ ما بقی ارزها بر مدار افزایش حرکت کردند.

خبر مرتبط
ثبت پایین ترین حد ارزش«رینگیت» مالزی نسبت به ۲۶ سال گذشته

ارزش رینگیت، واحد پول مالزی به پایین‌ترین سطح خود از زمان بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۸ رسید.

قیمت لیر ترکیه در بازار امروز 

در نخستین گام سری به مقصد پرطرفدار و محبوب ایرانیان یعنی ترکیه خواهیم زد؛ کشوری که به دلیل نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی، احتمالا در نوروز 1403 هم رتبه اول را در میان مقصدهای مسافران ایرانی به خود اختصاص خواهد داد.

قیمت لیر ترکیه در بازار ارز تهران روند کم نوسانی را در این روزها تجربه کرده است، روندی که امروز بر مدار افزایش حرکت کرده است و براساس آنچه در شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز اعلام شده است، آخرین قیمت لیر در بازار امروز 1.855 تومان است که افزایش 15 تومانی داشته است.

همچنین نرخ تبدیل لیر ترکیه به دلار آمریکا امروز برابر 0.032 است، این بدان معناست که ارزش هر یک لیر ترکیه برابر با 0.032 دلار آمریکاست.

قیمت لیر ترکیه

آخرین قیمت منات آذربایجان 

حال سری به آذربایجان، دیگر همسایه شمالی ایران می‌زنیم؛ هر منات آذربایجان در بازار ارز امروز در مقایسه با روند روز گذشته، ۳۳.۵۵۰ تومان ارزش گذاری شده است که افزایش نسبتا محسوس ۲۸۰ تومانی را تجربه کرده است.

قیمت لاری گرجستان امروز

در بازار اما پول رسمی گرجستان؛ کشوری که در مقایسه با سایر مقاصد از فاصله دورتری با ایران برخوردار است، روندی مشابه سایر نرخ‌ها را تجربه کرده است و لاری گرجستان در حالی بازار امروز را به پایان رساند که ارزش هر واحد آن در مقایسه با نرخ ریال، ۲۱.۷۲۰ تومان بود. نرخی که در مقایسه با آنچه در معاملات روز گذشته گذشت، افزایش ۲۱۶ تومانی را در پیش گرفته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان

ارمنستان دیگر مقصد محبوب میان مسافران ایرانی است؛ کشوری که به واسطه جاذبه‌های گردشگری‌ و مراودات شهروندان دو کشور با هم، همه ساله پذیرای جمع کثیری از مردم ایران است. اما نرخ ارز این کشور امروز چه روندی را تجربه کرد؟ براساس آنچه در پایان معاملات شاهد آن هستیم؛ درام ارمنستان هم امروز در حالی مورد خرید و فروش قرار گرفت که در بازار رشد ۱۰ تومانی را تجربه کرد و نسبت به روز گذشته ۱۴۲ تومان ارزش گذاری شد.

قیمت درهم امارات امروز

حال وقت آن است که از شمال ایران رهسپار جنوب شویم و به یکی از پرترددترین کشورهای جهان یعنی امارات سری بزنیم؛ کشوری که هر چند از نظر هزینه و خرج زندگی گران محسوب می شود اما همچنان هم در کشور طالب زیاد دارد. اوضاع برای قیمت درهم امارات در بازار با نرخ‌های قبلی تا حدود زیادی متفاوت است. نرخ درهم امارات این روزها حسابی سوار بر موج صعود شده است و ضمن تجربه افزایش ارزش ۴۰ تومانی که تجربه کرده است، ۱۵,۵۳۰ تومان معامله شده است.

نرخ برابری درهم امارات در مقایسه با قیمت دلار هم امروز چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ برابر ۰.۲۷۲ است.

درهم

قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق اما روندی متفاوت را در مقایسه با سایر ارزها تجربه کرده است، دینار که در چند هفته گذشته بر مدار ثبات حرکت کرده و نوسان چندی نداشته است، امروز در بازار 43 تومان خرید و فروش شد. نرخی که در مقایسه با چند روز گذشته همچنان بدون تغییر است. خبری که می تواند تا حدودی برای آن دسته از افراد که بنا دارند تا در تعطیلات برای زیارت راهی عتبات عالیات شوند، خوشایند باشد.

قیمت ریال عمان

در نهایت و در آخرین ایستگاه سری به عمان می زنیم؛ کشوری که این روزها جایگاه ویژه ای برای ایرانیان پیدا کرده است و مقصدی پرطرفدار در نوروز امسال به شمار می رود. ریال عمان هم تبعیت از روندی که بازار ارز امروز سپری کرده است، سیر صعودی محسوسی را در پیش گرفت و با افزایش 1250 تومانی در مقایسه با روز پیش، 148.670 تومان معامله شده است.

در واقع در بازار امروز بیشترین میزان افزایش در میان نرخ ارز کشورهای همسایه ایران به عمان اختصاص دارد و کمترین میزان رشد را هم لیر ترکیه تجربه کرده است. در این میان دینار عراق هم تنها نرخ ارز بدون تغییر بازار بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.