دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه شهرک‌نشینان تندروی اسرائیلی‌

در ابتدای ماه جاری میلادی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، چهار شهرک نشین اسرائیلی را به دلیل حمله به جوامع فلسطینی در کرانه باختری اشغالی تحریم کرد.

خبر مرتبط
ورود این اسرائیلی‌ها به خاک فرانسه ممنوع شد

وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ورود تعدادی از شهرک نشینان صهیونیستی به خاک این کشور را ممنوع خواهد کرد.

این دو مقام آمریکایی گفتند که این دومین دور تحریم های دولت آمریکا علیه شهرک نشینان اسرائیلی است که متهم به اقدامات خشونت آمیز علیه فلسطینی ها هستند.

به گفته آنها، دولت آمریکا در حال جمع آوری اسامی افراد جهت تحمیل تحریم های مشابه به صورت دوره ای بوده است، به این معنی که احتمالا تحریم های بیشتری خواهد بود.

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ پس از صدور فرمان اجرایی از سوی جو بایدن مبنی بر اقدام علیه «افراد تضعیف کننده صلح، امنیت و ثبات در کرانه باختری»، چهار شهرک نشین اسرائیلی را تحریم کرد.

خبر مرتبط
انگلیس برای این شهروندان اسرائیلی ممنوعیت گذاشت

وزیر امور خارجه انگلیس گفت که او ورود شهرک‌نشینان خشونت‌طلب صهیونیست را که مرتکب نقض‌های حقوق بشری علیه فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین می‌شوند، به انگلیس ممنوع می‌کند.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا افزود: شالوم زیچرمن، دیوید چای چاسدای، یینون لوی و اینان تانجیل به فهرست اتباع ویژه و افراد مسدود شده وزارت خزانه داری اضافه شدند.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد چهار اسرائیلی را به دلیل خشونت در کرانه باختری تحریم کرده است.

تحریم های جدید که دارایی های این افراد را مسدود می کند و آنها را از ورود آنها به آمریکا منع می کند، چهار شهروند اسرائیلی را هدف قرار می دهد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «اسرائیل باید اقدامات بیشتری را برای توقف خشونت علیه غیرنظامیان در کرانه باختری انجام و مسئولین آن را مورد بازخواست قرار دهد.»

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فرمانی اجرایی صادر کرده است که بر اساس آن شهرک نشینان یهودی که به فلسطینی ها در کرانه باختری اشغالی حمله می کنند، تحریم می شوند.

آمار سازمان ملل نشان می دهد که پس از آغاز جنگ اسرائیل در غزه، حملات روزانه شهرک نشینان در مقایسه با چهار ماه گذشته بیش از دو برابر شده است.

ش

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.