بهانه‌تراشی سوناک برای توجیه موضع لندن در قبال جنگ غزه

نخست وزیر انگلیس که از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌رود و بارها تمایل خود را برای غلبه ارتش این رژیم بر نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرده است، با بیان این ادعا که خواهان پایان دائمی جنگ در غزه است مدعی شد آتش‌بسی که ظرف چند روز شکست بخورد به نفع کسی نیست.

ریشی سوناک این مطلب را روز چهارشنبه در نشست مجلس عوام مطرح و ادعا کرد: ما به طور قطع می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر شاهد پایان درگیری‌ها در غزه باشیم و هرگز اجازه ندهیم که حماس حملات خود را تکرار کند.

وی افزود: اما فقط درخواست کردن برای برقراری آتش‌بس که ظرف چند روز شکست بخورد، به نفع کسی نیست. ما باید در راستای تحقق آتش‌بس با دوام تلاش کنیم.

نخست وزیر انگلیس با تشریح رویکرد دولت لندن در قبال تحولات فلسطین، ادعا کرد: بهترین مسیر، مسیری است که ما در پیش گرفته‌ایم مبنی بر برقراری آتش‌بس موقت برای خروج گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) و انتقال کمک‌های امدادی به داخل غزه، تا در نتیجه آن، شرایط برقراری آتش‌بس پایدار فراهم شود.

خبر مرتبط
هلاکت ۳ نظامی اسرائیلی به دست مبارزان القسام

گردان‌های القسام از به هلاکت رساندن سه نظامی صهیونیست در غزه خبر داد.

او در پاسخ به سخنان استفن فلین نماینده حزب ملی اسکاتلند، بر لزوم حمایت دولت از طرح پیشنهادی این حزب برای قراری آتش‌بس‌ فوری در غزه تاکید کرد.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس امروز (چهارشنبه) قرار است برای دومین بار درباره طرح پیشنهادی حزب ملی اسکاتلند پیرامون پایان فوری درگیری‌ها در غزه رای‌گیری کنند.

دولت انگلیس همسو با ایالات متحده خواستار آتش‌بس موقت در جنگ غزه است. مقام‌های انگلیسی ادعا می‌کنند که توقف کامل جنگ، گروه‌های مقاومت را جسورتر می‌کند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس دیروز ادعا کرد که برای رسیدن به آتش‌بس با دوام، رهبران حماس باید از غزه خارج و اسرای اسرائیلی آزاد شوند.

وی افزود: «بیایید اکنون جنگ را (به صورت موقت) متوقف کنیم، گروگان‌ها (اسرا) را آزاد و در همین راستا کار کنیم.»

در همین حال حزب مخالف دولت (کارگر) تحت فشار زیادی قرار دارد که از طرح حزب ملی اسکاتلند حمایت کند. این حزب دیروز اعلام کرد که از آتش‌بس فوری در غزه حمایت می‌کند اما اصلاحیه‌ای را پیشنهاد کرده است که دست رژیم صهیونیستی را برای تداوم جنگ باز می‌گذارد. در این اصلاحیه ادعا شده است که در صورت ادامه مبارزات حماس «نمی‌توان از اسرائیل انتظار داشت جنگ را متوقف کند.»

خبر مرتبط
فوری / وقوع انفجارهای شدید در دمشق

رسانه های سوری از شنیده شدن صدای انفجارهای جدید در پایتخت این کشور خبر دادند.

نمایندگان مجلس انگلیس آبان‌ماه گذشته از طرح حزب ملی اسکاتلند درباره برقراری آتش‌بس فوری در غزه حمایت نکردند. در این رای گیری ۱۲۵ نفر از قانون‌گذاران به این طرح رای موافق و ۲۹۳ نماینده رای مخالف دادند.

رای‌گیری امروز، رویدادی مهم در کارنامه فعالیت پارلمان انگلیس بشمار می‌رود. حامیان فلسطین که هر هفته در خیابان‌های لندن تظاهرات می‌کنند هشدار داده‌اند که به نمایندگان مخالف برقراری آتش‌بس در غزه، در انتخابات سراسری پیش‌رو رای نخواهند داد. آن‌ها همچنین قصد دارند تا ساعاتی دیگر، در تداوم اعتراض به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، مقابل پارلمان انگلیس تظاهرات کنند.

رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای غزه از آغاز جنگ اسرائیل در غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون، به ۲۹ هزار و ۹۲ نفر و تعداد زخمی ها نیز به ۶۹ هزار ۲۸ نفر رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.