اهمال کاری نتانیاهو برای دستیابی به توافق آتش‌بس

 

به گزارش الجزیره مباشر، «ماجد محمد الانصاری» اظهار داشت: «اظهارات بنیامین نتانیاهو مبنی بر فشار قطر به حماس برای آزادی گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در نوار غزه) چیزی جز تعلل و طولانی کردن جنگ نیست».

وی گفت: نخست‌وزیر اسرائیل خوب می‌داند که قطر از روز اول متعهد به میانجیگری، پایان دادن به بحران و آزادی گروگان‌ها بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر افزود: «آتش‌بس بشردوستانه که باعث آزادی ۱۰۹ گروگان شد، ثابت کرد که مذاکره تنها راه حل برای بازگرداندن آنها و پایان دادن به تشدید تنش است».

خبر مرتبط
پیش بینی تازه درباره عملیات نظامی در غزه

رویترز به نقل از چند مسئول اسرائیلی و منطقه ای از تداوم عملیات نظامی گسترده اسرائیل علیه نوار غزه بین 6 تا 8 هفته دیگر خبر داد.

الانصاری ادامه داد: اتهامات نخست‌وزیر اسرائیل درباره تلاش قطر برای بازسازی و کمک به مردم فلسطین در غزه را رد می‌کنیم؛ چراکه نتانیاهو تلاش‌های ما را به گونه‌ای به تصویر کشید که گویی در حال تامین مالی حماس هستیم و این درحالی است که خود او می‌دانست این تلاش‌ها با هماهنگی اسرائیل و همه طرف‌های ذی‌ربط انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر افزود: تاکید می‌کنیم که قطر به تلاش‌های میانجی‌گری خود ادامه می‌دهد و به اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل برای فرار از بحران‌های سیاسی توجهی نمی‌کند. از نتانیاهو می‌خواهیم بر روند مذاکرات به گونه‌ای تمرکز کند که در خدمت امنیت منطقه باشد و به تراژدی ادامه جنگ پایان دهد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که نتانیاهو روز یکشنبه در کنفرانس رؤسای سازمان‌های یهودی آمریکا در قدس گفت: «این موقعیت دشوار باید شامل اعمال فشار نه تنها بر خود حماس، بلکه بر کسانی باشد که می‌توانند بر حماس فشار بیاورند، و یکی از آنها قطر است».

خبر مرتبط
وقوع رخداد عجیب برای هواپیمای اسرائیلی

رسانه‌های عبری از تلاش برای «اختلال در شبکه ارتباطی هواپیمای «العال» که از تایلند به سمت فرودگاه بن گوریون در اراضی اشغالی در حرکت بود خبر دادند.

وی افزود: قطر می‌تواند فشاری را بر حماس اعمال کند که هیچ کس و طرف دیگری نمی‌تواند آن را انجام دهد. آنها (قطری‌ها) میزبان رهبران حماس هستند و حماس از نظر مالی به آنها وابسته است.

دیگر مقامات رژیم صهیونیستی نیز پیش از این از مصر و قطر به عنوان میانجیگران اصلی میان این رژیم و جنبش حماس انتقاد کرده بودند.

به تازگی «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی طی سخنانی در این باره گفته بود: مصر مسئولیت بزرگی در قبال آنچه در هفتم اکتبر رخ داد بر عهده دارد و حماس از طریق این کشور مسلح شد.

«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب موسوم به «اسرائیل بیتینیو» رژیم صهیونیستی نیز در ادامه تلاش مقام‌های این رژیم برای فرار از مسئولیت شکست در مقابل مقاومت، کشور مصر را مقصر عملیات طوفان الاقصی دانست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.