بورل: راه‌حل جنگ فلسطین و اسرائیل نظامی نیست

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت باید یک طرح آتی برای ملت فلسطین براساس راهکار تشکیل دو دولت ارائه کرد.

خبر مرتبط
واکنش حماس به اظهارات بورل درباره جنایات اسرائیل

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی قصد دارد آژانس آنروا را به کلی حذف کند، نشانگر نیات شوم دشمن اشغالگر است.

به نقل از خبرگزاری سما، بورل افزود: اگر می‌خواهیم نقش ژئوپلیتیکی در نزاع میان فلسطین و اسرائیل داشته باشیم، باید متحدتر باشیم. همین مساله در پرونده اوکراین هم صدق می‌کند، اما در اینجا رویکرد‌های متفاوتی وجود دارد و بسیاری از کشور‌ها می‌خواهند بازی خودشان را انجام دهند.

خبر مرتبط
عصبانیت بورل از نتانیاهو/ به هیچ‌کس گوش نمی‌دهد

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: نتانیاهو به هیچ‌کس گوش نمی‌دهد و از ما می‌خواهد که ادعاهای بدون مدرک را باور کنیم و چشمانمان را بر روی پایبندی به قوانین بین‌المللی ببندیم.

وی تصریح کرد بدون جهت گیری روشن برای آینده مردم فلسطین، صلحی در خاورمیانه برقرار نخواهد شد. راه حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی نظامی نیست.

بورل تاکید کرد: حماس یک ایده است و شما نمی‌توانید هیچ ایده‌ای را از بین ببرید.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار قربانی غیرنظامی که بیشتر آن‌ها کودک و زن هستند، بر جای گذاشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.