کدام استان بیشترین میزان بارش را ثبت کرد؟

بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی  طی هفت روز منتهی به ۲۷ بهمن‌ماه به‌طور میانگین ۱۵.۸ میلیمتر بارش در کشور ثبت شده این در حالیست که میانگین بلندمدت طی این بازه زمانی ۸.۵ میلیمتر است بنابراین کشور۸۵.۶ درصد بارش بیشتر دریافت کرده است. طی ماه جاری منتهی به ۲۷ بهمن‌ماه، ۳۲.۳ میلیمتر میانگین بارش کشور بود اما این میزان برای بلند مدت ۳۳.۶ میلیمتر بوده است که کاهش ۳.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

از ابتدای فصل جاری تا ۲۷ بهمن‌ماه، کشور به‌طور میانگین ۴۳.۳ میلیمتر بارش دریافت کرده است اما این میزان در بلندمدت ۶۶ است بنابراین بارش ۳۴.۳ درصد از  بلندمدت کمتر است.

خبر مرتبط
هواشناسی فردا را بارشی پیش بینی کرد/ هوای این مناطق بارانی است!

دوشنبه در غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و روز سه‌شنبه در دامنه و ارتفاعات زاگرس بارش پیش‌بینی شده است.

از ابتدای سال جاری تا ۲۷ بهمن‌ماه، به‌طور میانگین ۷۶.۷ میلیمتر بارش در ایران به ثبت رسیده است که این میزان برای بلندمدت ۱۲۵ میلیمتر است بنابراین طی این مدت کشور ۳۸.۷ درصد کمتر بارش دریافت کرده است.

طی این مدت تنها چهار استان بارش‌های بیش از نرمال دریافت کرده‌اند.  آذربایجان غربی طی آبی سال جاری به‌طور میانگین ۱۵۶.۹ میلیمتر بارش دریافت کرده است که این آمار در بلندمدت ۱۵۱ میلیمتراست بنابراین این استان افزایش ۵.۹ میلیمتری بارش را تجربه کرده است.

خراسان شمالی نیز طی سال آبی جاری منتهی به ۲۷ بهمن‌ماه به‌طور میانگین ۱۰۵ میلیمتر بارش داشته است که نسبت به میانگین ۱۰۳ میلیمتری بارش طی بلندمدت، ۱.۹ میلیمتر بارندگی بیشتری را دریافت کرده است.

کردستان طی این مدت به‌طور میانگین ۲۵۹.۵ میلیمتر بارش را ثبت کرده  این در حالیست که میانگین بلندمدت ۲۳۶ میلیمتر بوده که نشانگر افزایش ۲۳.۵ میلیمتری است.

گلستان طی سال آبی جاری ۲۲۰.۳ میلیمتر بارش دریافت کرده است. میانگین بارش ثبت شده برای این استان در بلندمدت ۲۱۷.۵ میلیمتر است که افزایش ۲.۸ میلیمتری بارش را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر استانی که کمترین بارش را نسبت به شرایط نرمال ثبت کرده، کهگیلویه و بویر احمد است. این استان در حالی طی سال آبی جاری ۳۱۱ میلیمتر بارش را ثبت کرده که این میزان در بلند مدت ۴۶۷.۸ میلیمتر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.