افشاگری یک مقام آمریکایی از جنایت تازه اسرائیل/ نظامیان گارد پلیس فلسطین را کشتند

دیوید ساترفیلد، فرستاده ویژه ایالات متحده در امور بشردوستانه در خاورمیانه افزود که پلیس فلسطین در نتیجه آن از محافظت از کاروان‌ها خودداری می‌کند و این امر مانع از ارسال کمک‌ها به داخل غزه به دلیل تهدیدهایی می‌شود که او آن را «باندهای جنایتکار» توصیف کرد. 

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، این دیپلمات ارشد آمریکایی که در ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه نقش دارد، در ادامه در مراسمی که توسط بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی مستقر در واشنگتن برگزار شد، گفت: «با خروج گارد پلیس فلسطین، این امر برای سازمان ملل یا هر طرف دیگر، چه اردن، چه امارات، یا هر طرف مجری دیگری عملاً غیرممکن شده است که کمک‌ها را با خیال راحت به غزه منتقل کند.»

خبر مرتبط
دیدار کامالا هریس و اسحاق هرتزوگ در مونیخ/ تاکید واشنگتن بر بازگرداندن اسرای اسرائیل

معاون رئیس جمهور آمریکا با رئیس اسرائیل درباره جنگ غزه و همچنین افزایش کمک های بشردوستانه و برنامه ریزی مستمر برای غزه پس از جنگ سخن گفته است.

ساترفیلد گفت که نیروهای گارد شامل اعضای جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و همچنین افرادی بود که هیچ ارتباط مستقیمی با این گروه حماس نداشتند.

ارتش اشغالگر هنوز در مورد اظهارات ساترفیلد اظهار نظری نکرده است.

از ساترفیلد در مورد صحت گزارشی مبنی بر اینکه نیروهای اشغالگر در اوایل این ماه «افراد حماس» را که از کاروان کمک‌های سازمان ملل در رفح محافظت می‌کردند، کشتند، سؤال شد. نماینده آمریکا پاسخ داد: ۱۰ روز یا ۲ هفته پیش، ارتش اسرائیل هفت، هشت یا ۹ افسر پلیس از جمله یک فرمانده که واحدهایش در تامین امنیت شرکت داشتند، هدف قرار داد.

وی افزود که پلیس «مطمئناً شامل اعضای حماس و همچنین شامل افرادی می‌شود که هیچ ارتباط مستقیمی با حماس ندارند» و به عنوان بخشی از بقایای حضور امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تحت حمایت غرب، که در کرانه باختری حکومت محدودی اعمال می‌کنند، در آنجا حضور دارند.

در ۱۰ فوریه، پزشکان حماس و غزه گفتند که ۲ موج از حملات هوایی اشغالگران به کشته شدن پنج تن از نیروهای پلیس تحت کنترل حماس در رفح، از جمله یک افسر ارشد منجر شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در همان روز اعلام کرد که سه عضو حماس از جمله ۲ تن از اعضای ارشد این منطقه را در رفح کشته‌ است.

مشخص نیست که آیا ساترفیلد به حادثه‌ای که در ۱۰ فوریه رخ داد، اشاره می‌کند یا خیر. حماس نیز اعلام نکرد که حراست از کاروان‌های کمک رسانی را متوقف کرده‌ است.

ساترفیلد ادعا کرد که ایالات متحده در حال همکاری با ارتش و دولت اشغالگر برای ارائه «راه حل‌هایی است که می‌توان پیدا کرد»، زیرا همه می‌خواهند این کمک‌ها ادامه یابد.

ساترفیلد اظهار داشت که علاوه بر تهدید گروه‌ها (..)، توزیع کمک‌ها به دلیل «قیمت فزاینده کمک‌های بشردوستانه» که به بازار سیاه راه پیدا می‌کند، با مشکل مواجه می‌شود.

وی ادعاهایی مبنی بر سرقت کمک‌ها و محموله‌های تجاری به غزه توسط حماس را رد کرد و گفت که هیچ مقامی از اسرائیل یا دولت بایدن «شواهد خاصی مبنی بر سرقت کمک‌ها ارائه نکرده‌ است».

اما او ادامه داد حماس از کانال‌های دیگری برای ارسال کمک‌ها استفاده می‌کند تا مشخص کند این کمک‌ها کجا و به چه کسی می‌رسد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.